Follow my blog with Bloglovin

söndag 26 april 2015

Bland ostar och hallon...

Godsöndag!
Här vaknade vi upp till blå himmel och sol...
I går blev det visst en lördag utan blogginlägg...
Om jag ska vara ärlig känns det lite konstigt...som ett hopp i dagboken eller nåt...haha
Men jag hann verkligen inte. Har ju så kolossalt mycket jobb att få färdigt innan vi åker.
Efter några timmars datorknattrande med pannan i djupa veck...
(Undrar om antirynkkrämer mot pannan-i-djupa-veck-över-siffror-på-kontoret är avdragsgilla??)
;o)
...var det dags att åka och handla så vi kunde bjuda kvällens gäster på något gott.
Jag sladdade in här på uppfarten ca 50 min innan våra fina vänner skulle komma...
Haha..Jösses, ni skulle sett mig då!!
Som en totalt uppspidad, dopad eller trimmad duracellkanin for jag fram som en ångvält genom huset...damtrasan i ena handen, tände ljus, puffade kuddar, bar undan en miljard saker som låg på fel plats....samtidigt som jag dukade, fixade med blommor, bytte om, städade undan i köket och fixade 
förrätten....phu!! Jodå mannen gjorde sin beskärda del också..;)
 I samma stund som våra vänner kom vred vi på musiken, andades några djupa
och smällde iväg en kork......Vi gjorde det enkelt för oss och bjöd på grillat.
Som förrätt gjorde vi bara i ordning lite ost och kex...
Det är ju så trevligt att plocka lite sådär innan maten.
Å där någonstans bland ostarna och hallonen kände jag att jag 
kom ner på jorden igen och slappnade av.....;)
 När man har ont om tid är det ju perfekt att bara ta av plasten runt och lägga upp...
Så mumsade vi och åt och babblade om allt o lite till ända till mitt i natten.
 A och N hade med så himla fin bukett...
Har ni sett!!!
 Helt underbar och jag har redan burit runt på den nu på morgonen...kan inte bestämma mig vart jag vill ha dem... Jag vill ju liksom se blommorna hela tiden....
En riktig jag-blir-så-glad-bukett...
Hoppas ni får en fin söndag!
Själv ska jag tillbaka till de där djupa vecken i pannan och siffrorna på dataskärmen.
Det blir en tuff vecka med massa massa att göra...
Men seeeeen.
Sen ska vi ju bara åka över böljande kullar, dricka kaffe på mysiga caféer och dricka vin i solnedgången i 10 långa dagar.....
Snaaaaaaart nu..;)
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Haha, sån där rynkor-i-pannan-kräm skulle jag behöva! Vi hade också gäster igår. Så mysigt med lite umgänge!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin bukett du fått och de fick sig en riktigt smarrig förrätt....älskar ju goda ostar :).
    Här är det också jobb som gäller den här helgen. Hoppas du hinner njuta lite av solen idag.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, jag trodde nästan det hänt nåt när du inte visade nånting igår... ;-)) Myyyycket ovanligt liksom.
    Skönt o höra att du lever, lilla myran, och jag kan verkligen se hur du for fram igår i190...! ;-)
    Låter hur skönt som helst med resan, gissa om jag skulle vilja packa ner mig själv i din väska!
    Kraaaam!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Gott och vackert tillsammans. jag serverade lite jordgubbar till camcozolan var riktigt gott det med. Tänk att man hinner så mycket på kort tid när det brinner i knutarna. Bra jobbat! Kraaam pia

    SvaraRadera
  5. På något vis kan jag se dig där 50 minuter innan gästerna kommer haha. Det ser jätte gott ut. Hoppas du kunde slappna av resten av kvällen. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Haha, känner igen det där och varje gång undrar jag varför jag inte var ute i god tid :)
    Så härligt att få resa iväg, till det stället jag verkligen skulle vilja besöka någon gång. Ser fram emot lite bilder :)
    Kram och ha en fin måndag

    SvaraRadera
  7. Åhh vilken mysig helg ni har haft, och såå roligt med din shopping och nya jeans, jag har också unnat mig ett par nya...Kraaam Anette

    SvaraRadera
  8. ååå,vad härligt ni har haft det. Ser super mysigt ut.. Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥