Follow my blog with Bloglovin

lördag 18 april 2015

Inspirationen flödar....

Hej hej!
Har ni startat er lördag med full fart eller tar ni det lite lugnt i dag?
Jag sitter i skrivande stund ute på verandan och håller koll på Sally som i sin tur håller koll på
alla fåglar, katter, flugor och annat som rör sig runtomkring...
Jag tänkte ta er med hem till Lotta i dag.
De flesta av er har ju säkert redan varit där miljontals gånger men ni får hänga med genom min lins också... haha...fast det är ju inte så lätt att fota hemma hos fotografen..
Mina bilder kommer ju inte i närheten av hennes men det skiter vi i...;)
Det är lika roligt ändå...
Lotta bor så långt ut på landet att gps:en inte hittar dit....
Men jag fick en bra vägbeskrivning och efter vad som kändes som en oändlig väg låg det 
äntligen där....mjukt inbäddat bland kullar o hagar.. Det där välbekanta huset...
Efter kramkalas och rundvandring i det stora huset drog vi på oss skorna
 och gick ut på en runda i omgivningarna.

Vi passerade hagar och gårdar som taget ur Barnen i Bullerbyn.
Vi gick bort till bonden och tittade på lammungar och in till grannen och gullade med pyttesmå kattungar...eller kattunge...det var ju bara en vi träffade...;)
 Så tillbaks igen till det där välbekanta hönshuset...
Här är ju baksidan där det för fullt pågår orangeribygge innanför dassdörrarna.
Ni ser hönorna och tupparna där till höger.. De går ute fritt och lever världens bästa hönsaliv.
Som jag redan berättat skrattar jag så tårarna rinner bara jag tänker på dem...
Jag ska försöka ge er min roliga bild senare i ett eget inlägg....haha...
 Efter en massa friskluft och en maaaaaassa inspiration blev jag placerad vid matsalsbordet med ett glas bubbel medans Lotta liksom med ett trollspös hjälp trollade fram middag.

 Å så den här lille då.....

 Ja vad säger man?
Det är ju svårt att matcha något sötare än en kattunge...
Lilla Findus är ju dessutom mer som en blandning mellan katt o hund....
haha...
Han kommer när man ropar, sitter fint osv...
Jag tog säkert 30 bilder på honom så det var svårt att välja bara några...
Så många kattbilder blev det från Lottas hem...
Men så är det ju väldigt "kattigt" där nu....
De har ju liksom fått en bäbis i familjen.

Godaste tappasfatet med skinka, korv, goda ostar och frukter.
Rött vin och en brasa på det....
Ja ni förstår ju att vi satt här läääääänge och surrade o babblade om allt och lite till.
 Tillslut flyttade vi in oss hit...
Till det vackra och välbekanta vardagsrummet....
Här babblade vi in på småtimmarna innan sömnen flyttade in hos oss båda.
En övernattning som gav mig otroligt mycket inspiration och en massa massa kraft och lust att 
göra både det ena och det fjärde....
Tack för det min fina vän!
Å hörni...visst är det väl häftigt det här med hur vi inspireras av varandra?
Inspirationen behöver ju inte vara att man gör lika samma..
Lotta pratade så mycket om att måla huset (vilket vi med måste göra)..
...så mycket att jag åkte raka vägen och köpte planteringsjord...
...och ouuups lite till...så när jag kom hem var jag ute hela hela eftermiddagen
ända tills det blev kväll och röjde och grävde, planterade o fixade...
Nu skiner ju solen och en ny fixardag har börjat!
Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Hej igen Katarina.
    Med risk att verka tjatig =) så skriver jag här.Får jag köpa sänggaveln?
    Jag hittade till din blogg genom Helena (nyblivna 50 åringen) Hon och jag har tillbringat många barndomssomrar tillsammans.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Åhh så härligt att bli så där inspirerad av någon annans hem och idéer. Så är det ju, man ska suga åt sig av det goda. Härliga bilder för jag har aldrig sett hennes hem. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag ni hade! Jag håller med om detta med inspirationen vi i bloggvärden ger varandra massor av inspiration och det är så upplyftande tycker jag! KRAMAR fina du!

    SvaraRadera
  4. Åh du råkar inte veta var dom fina bubbelglasen är ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag är ledsen...jag tror hon hade köpt dem på Cervera när hon jobbade där....
      Men fråga henne..;)
      Kram

      Radera
  5. Ååå,vilken dag ni har haft det=)

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥