Follow my blog with Bloglovin

onsdag 29 juli 2015

Räkor och vitt vin...

 Hej hej...
Alltså räkor och vitt vin....det hör väl sommaren till om nåt?
Man tänker kanske egentligen klippor, kusten, sitta ute och havet.....
Men om man inte har nära till nåt av det där går det faktiskt lika bra i ett uterum med
infravärme och regnsmatter på taket....;)
 Jag är lite knasig för jag klarar liksom inte av att ha djuren på tallriken när jag äter....fniss...
Det har gett många glada skratt genom åren.....att jag är lite knäpp sådär...
Jag måste alltid skala mina räkor först, slänga skalen och gå o tvätta händerna...
Det är alltså inte tal om att skala en räka och stoppa direkt i munnen som alla vanliga människor gör..
haha...nääää huuuua...det finns inte på världskartan...;)
 Sen vill jag förstås ha sallad till och gott bröd och lite goda ostar....
Å så ett glas iskallt vitt....mmmm...
SOOOOMMAR!!
Hör ni det!!
Det ÄR sommar...;)
Just det här vinet var fantastiskt gott till räkor.

I morgon ska ni få höra om min och J´s utflykt till det mysiga Hjo...
Å klockan 13 i morgon...exakt kl 13 har M och jag bestämt att det är 
bokhyllebyggartorsdag.... Det blir bra det!
Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Gud vad gott! Det var länge sen!

    Haha, just kl 13 blir extra bra liksom.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Sommar känns det inte riktigt som här:) men gott med vitt vin och räkor. Bokhylletorsdag skulle jag vilja ha också kan jag få låna hit er lite hihi. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hihi, då är vi exakt likadana.. jag sträcker mig nästan ett steg längre till och med, om jag slipper skala dem så är jag ännu gladare :-)).
    Underbara bilder!!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Räkor och vitt vin.. Hmm då vet man ju hur det slutar. Fniss! Blev såå sugen på skaldjur. Kraaam Pia,0

    SvaraRadera
  5. Haha,dåå är vi lika på den räkfronten. Vill också tvätta händerna för vill inte lukta räka :)
    Vi ska äta räkor nu på fredag... Det är verkligen sommarmat det... Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Gudagott med räkor, som vi för övrigt har ätit i mängder idag. Saknar dig vännen, snart är kthmaffian hel igen..... Ska tänka på er prick kl 13 imorgon, he, he. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Räkor är så himla gott och tack för tipset på vinet. Ha en bra bokhyllebyggaredag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥