Follow my blog with Bloglovin

torsdag 30 juli 2015

Vita Ranunkler

Hallå där!
I dag ska ni få följa med in i en av landets kanske vackraste butiker...

Vita Ranunkler i lilla gulliga staden Hjo.
Rara Marie som äger butiken är en underbart fin människa som 
jag träffade tack vare bloggen för många år sedan nu...
Det var flera år sedan vi sågs så det var jätte mysigt att få kramas lite och babbla en liten stund.
Jag var ju på utflykt med min fina barndomsvän J som för övrigt är gudmor till båda mina barn
och snart ska gifta sig.....dessutom är hon en av de finaste människor jag känner.
Under resan till Hjo regnade det bitvis så kraftigt att vi nästan fick stanna...
Men vips så var vi framme... ni vet ju hur snabbt tiden går när man har mycket att prata om...haha... på ditresan klarade vi av de flesta uppdateringar om familj o vänner
hemresan gick åt till viktigare diskussioner....som tex vilken färg det ska vara på servetterna på bröllopet.....hihi...
Hur som helst så var vi så hungriga när vi kom fram att efter några varv i den fina butiken
bestämde vi oss för att äta först och titta mer senare.

Såklart gick vi till den mysiga restaurangen med bästa utsikten..
Jag minns aldrig vad den heter men om ni varit där känner ni igen er.
Man går ju in mellan några huskroppar på ett kullerstenstorg o då ser man vattnet där i
dörröppningen....
 
 Det var lite för kallt att sitta ute tyckte vi men de har ju en sån fin glasveranda 
så vi fick vår vattenutsiktsdos ändå..;)
 Min fina J som ser ut typ som när hon var 14 fortfarande... bara frisyren ändras på den här pinglan..
Å japp som ni ser åt vi onyttigheter..
Rackarns dyr hamburgare men wooow så god!
Men det var ju butiken....
Den vill ni inte missa...
Alltså om ni vill ha ett riktigt utflyktsmål en dag...
..då måste ni åka hit..
Nu bjuder jag på en bildbomb från Vita Ranunkler...








 Det var flera saker som fick följa med härifrån..... och alla sakerna finns med på olika bilder....;)
Nyfikna?
Hihi...ja det får ni vara ett tag till...
När vi nöjda o glada skulle styra ut ur Hjo fick vi se en stooor butik som hette
Hem & Hobby
-Ja sa J...jag har ju ingen hobby men ett hem har jag ju....
Så gick vi in o då utbrister hon..
-Määäh kolla det är ju typ som Ullared....
hahahaaa.... va skönt tänker jag som aldrig varit i Ullared..
Då kan jag bocka av det från min lista på saker jag inte har någon längtan till...haha...
Å johoo då...jag hittade en massa saker jag inte visste att jag behövde därinne....
Så nu kan det bli en massa blogginlägg där jag visar upp saker..
Haha... ni vet så där som små barn gör då man kommer och hälsar på...
...ni vet när de vill visa upp sina saker och kan gå o hämta det ena efter det andra...
Allt  ifrån fina bilar till gamla glasspinnar....
haha...lite så ungefär....
Ha en fin dag...
Nu ska jag skynda mig att göra det jag måste hinna innan kl 13...;)
Kram Katarina

6 kommentarer:

  1. Vilken dag ni hade, och det ska bli spännande att se vad du köpte.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker det finns i den butiken. kan tänka mig att det var svårt att inte shoppa loss. Spännande att se vad det blev sen. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kul med en shoppingdag i detta ostadiga väder.
    Bra för oss med butiker denna sommar..............folk shoppar istället för solar och badar.
    Vad fick du med hem då, ska bli kul att se....................

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  4. Fniss... vet du, att till och med en glasspinne skulle vara vacker hos dig!!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  5. Haha, ja, jag vill jättegärna se dina gamla glasspinnar sen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Men du, tack för världens finaste inlägg, jag blir ju alldeles rörd över så mycket snälla ord.

    Kramar i massor
    Marie

    Ps. Restaurangen heter Grönköping!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥