Follow my blog with Bloglovin

torsdag 6 augusti 2015

Jag blir nog lite kär rätt ofta..;)

Hallå där!
Vet ni.!!!..jag studsar upp o ner som en gummiboll...;)
MATTAN!!!
Jag vågade öppna till sist.....smygkikade lite....
Den hade INTE den färgen som jag trodde....
Men när jag gått runt några varv och sprungit o hämtat några saker jag köpt, kunde jag konstatera...
.....den kommer bli bra... Den kommer bli riktigt bra till o med...
Faktiskt så kommer det bli ännu bättre än jag kunde föreställa mig...
Tjoooohoooo.... tänk att saker till och med kan bli bättre än man först tror...;)
Eller...jag har ju inte vecklat ut den än....bara sett en liten liten del...
Men jag är säääker, jag är sääääääker på att den kommer stämma med bilden i mitt huvud..
Jag blev nog till o med lite kär i den där mattan..
Jo det är sant!!
 Ni som hängt med här inne ett tag vet ju att jag lätt blir kär i just saker...
..ytligt kanske någon tycker? Japp...kanske det........men sån är jag...;)
Å vet ni mer!!
M håller äntligen med om att vi nog behöver ett nytt soffbord eftersom de nya bokhyllorna
krävde en ny matta som i sin tur kräver ett nytt soffbord...
Det blir ju hemskt jobbigt att ha soffgrupp på 2 ställen men bara ett bord..;)
Hur ska man göra då liksom? Bära det fram och tillbaka...??
Så nu återstår ju bara att välja rätt... och det är ju inte det lättaste...

Jag tror jag är bra på det där med kvinnlig list...
....eller så behöver M bara lite tid på sig för att alla bitar ska trilla på plats ordentligt....
....eller så är det för att han just bokat en resa med sina killkompisar i höst...
...jag menar då är det ju rättvist att VI får ett nytt soffbord....hihi...
Men nu var det den sista av de saker jag köpte hos Vita Ranunkler
jag skulle visa..;)
Ser ni!! En stor fin gammal skärbräda.
 Marmorbrickan vi hade här innan har jag en annan plan för..;)
Det här känns lite mer rustikt och lite lättare att hålla rent. 
Inga kanter som stoppar smulor och pepparkorn.
Bara att torka av...swish....swish....
Sååå snyggt med det gamla nötta...
Tänk att man kan bli så glad av en bit gammalt trä!!
Å den fina betongkrukan (från cozy room tror jag) kommer från Nice.
I dag ska jag luncha med den här bönan och det ska bli så mysigt för nu var det ett tag sedan.
Kram Katarina

3 kommentarer:

  1. Hej! det ska bli väldigt spännande att få se den mattan. Jag gissar att det kommer bli hur fint som helst med bokhyllan, matta och kommande soffbord. Ser fram emot att få se :) Du har så god smak, du!
    Hoppas ni hade en lika fin kväll hos er som vi haft här i Småland. Helt underbart!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Veeeet du hur rolig du är - egentligen? : )

    SvaraRadera
  3. Kul att mattan kommer att bli så bra. Och hur vacker är inte skärbrädan?!?!?!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥