Follow my blog with Bloglovin

söndag 13 september 2015

J & J......numera man och fru....

 Hallå där!
I dag känns det sådär tomt ni vet...
Ni vet när man varit så inne i något under en längre tid...
Jag har ju varit involverad i det här bröllopet sedan i somras och den senaste veckan har nästan all ledig tid gått åt till förberedelser....
Vad ska man göra nu liksom??
Hur som helst så var det ju en av mina närmsta vänner J som äntligen gifte sig med sin 
stora kärlek sedan 18 år tillbaks.
Vi har känt varandra sedan femman och hon är också gudmor till våra barn.
Mannen som också börjar på J har jag faktiskt gått i samma klass som i ettan o tvåan...
..men det är ju läääääänge sedan...;)
 Det här bröllopet hade ett lite annorlunda upplägg än vanligt och det började kl 16 med bubbel och snittar. Både vigseln och festen hölls i det vackra Sommaro i utkanten av Örebro.
Om du vill se fler bilder på värdshuset och omgivningarna kan du kika här.
 Mingel uppe vid "templet" där själva vigseln hölls kl 17
 Flera hundra snittar dukades fram och bubbel i olika former fanns i överflöd.
 Självklart fanns det barnvänliga snittar också....

Så kom brudparet upp för den branta stentrappan.
J måste nog vara den enda brud som någonsin glömt sin brudbukett...
haha....
..tur den fanns inne i värdshuset så vännen L likt en gasell kunde springa och hämta den...
 En otroligt duktig vigselförättare som höll ett långt personligt tal som var både roligt och rörande.
Duktiga vänner och släktingar underhöll med både sång och musik...
Men det bästa!!
 Det bästa var när parets helt orädda 8-åring
greppade mikrofonen och med hög klar röst läste en 
dikt om kärleken med sån inlevelse att inte ett öga var torrt...
 Mera bubblor i stället för ris....
Brudbuketten hade förstås samma färger som all dekoration.
 Efter vigseln var det kaffe och tårta för närmare 90 personer i de stora partytälten.
Bröllopstårtan var något utöver det vanliga.
Hjärtformade och lagda så de bildade en fyrklöver.
Självklart även de med matchande dekoration...
Men det finaste...
 Hela familjen W på toppen lite huller om buller...
 Kl. 19.30 var det sedan dags för middag för 60 personer
(föräldrar och en del släkt åkte hem och kvar var partysugna vänner och kusiner)

En underbart god buffé dukades upp i det otroligt mysiga köket.

Så ja... lite så var min dag i går....
Glömde be M knäppa en bild på mig så ni slipper se hur jag såg ut...;)
Mitt tal som jag skrev på fredagsnatten gick bra att hålla...
Bara en gång höll det på att brista...
Attans att man ska vara så blödig jämt.

Tack finaste J för att jag fick förmånen att vara delaktig på alla plan i ett av ditt livs största ögonblick!

Så önskar jag er alla en fin söndag.
Själv ska jag inte göra många knop i dag kan jag säga...
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Så himla mysigt och fint det verkar vara! Kul med lite annorlunda upplägg. Det måste ju faktiskt inte följa en mall. Och vilken duktig 8-åring, riktigt modig!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Oj så fint allting ser ut. Bröllop är magiska ju. Vad du har varit duktig och fixat fint Katarina. Härligt! Tänk att ha en sådan fin vän som dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Oj vilket vackert bröllop och fina bilder!!! Jag känner igen känslan😊kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vad kul att tänka lite utanför boxen! Det var sannerligen ett annorlunda upplägg! Så uppfriskande att allt inte måste vara på ett speciellt sätt! Det ser jättefint ut alltihopa! Å - det var flera år sedan jag var på bröllop...Jag tror att jag är i helt fel ålder just nu för att känna folk som är i giftasåldern... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Underbart med bröllop och klänningen blev ju superfin! Haha jag glömde också min brudbukett förra sommaren, märkte det inte ens förrän någon viskade i mitt öra och undrade om jag inte hade någon bukett ;) herregud haha det står i min blogg :D om du vill läsa hur det löste sig. Ja visst känns det lite tomt när man engagerat sig så i något....går inte egentligen att jämföra med bröllopsplanerande men jag kände tomhet när min uppsats var färdigt i somras trots att jag längtat efter detta tillfälle i tre år...Må så gott! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart bröllop. Synd att M glömde bort att fota dig, skulle varit kul att se hur snygg du var.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vackert, så härligt med bröllop. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Lite annorlunda upplägg men sådant är kul. Jättefina bilder du tagit.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Men ååååå åååååå åååå så vackert och så fint!
    Å vilket härligt koncept!!
    Å vädret såg ju med ut att vara på er sida!!!
    Å så fina bilder, verklgen såååå fina!!!
    Sov så gott nu smulis <3
    Är det bättre med Sally nu?
    Natt natt...
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Vilket urmysigt bröllop ni har varit på.. Jag ÄLSKAR bröllop och blir lika glad när en bröllopsinbjudan dimper ned i brevlådan av släktingar eller vänner.... Härliga blommor så här i september... Underbart!! Ha en fin kväll. Kram Jannice

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina bilder! Perfekt inspo när man själv planerar ett bröllop :-)

    SvaraRadera
  12. Älskade Katta. Fina vännen med det stora, stora hjärtat av guld ��. Vännen som går in till 1000 % och ökar! Vilken upplevelse du gjort detta till för mig -och vilken glädje det varit att umgås med dig. Från början till slut. Du har verkligen varit en klippa. Min vän genom livet och för livet. Som du jobbat och så bra det blivit! Du är tjejen som både ser och ger det där extra ��. Sist men inte minst tack snälla du för att du finns -och för att jag hade något att ta på mig. Du gjorde ett helt strålande jobb!
    Älskar dig ��
    Hälsningar från den nyblivna frun

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥