Follow my blog with Bloglovin

söndag 27 december 2015

Året som gått del 1


Hallå där!
Har ni haft en bra dag?
Förutom en promenad ute i den virvlande snön har jag mest hållt till
i soffan i dag...förlorat mig i bilder av året som gått....
Så här i mellandagarna brukar jag alltid göra just det......
Det är ju en av de bästa sakerna med att blogga...
Man har ju liksom hela det gångna året sparat i bilder.
Jag älskar årskrönikor och tillbakablickar.....
Så nu bjuder jag er på några glimtar av första halvan 2015.

I JANUARI....
....kom äntligen snön och lilla bus ääääälskar att vara ute....
....vi sätter i gång med tvättstugan som vi tror ska gå snabbt att bygga...
..det gör den inte eftersom vi är lite trötta på att renovera....

Jag pular naturligtvis en massa hemma och möblerar om en del....
Helena och jag åker till Formex och där träffar vi Anette. Så mysigt att ses igen....;)

I FEBRUARI...

...åker jag och Kajsa till Modemässan i Stockholm. 
Vi tar med oss syrran och kusin E....
Jag är med på en mysig blogglunch......och....

...hela familjen åker äntligen till London.
Där har vi en urmysig långweekend och vi känner verkligen att vi vill åka tillbaks...
...Jag går med i viktväktarna på nätet...

I MARS...
....börjar kilona försvinna. Jag tränar ganska mycket och är så så himla glad...
...ni vet så där extra extra glad....;)
Vi kan börja sitta i uterummet och fika då solen värmer....

I APRIL....
 ....köper vi äntligen ny sänggavel och nya nattduksbord....
 ...vi firar påskafton med picknicklunch med våra föräldrar...
 Jag firar Helena som fyllde jämnt....
...och tar kudden med mig och åker till Lotta ett dygn....

I MAJ.....

.....börjar vi kunna sitta ute och äta lunch.....
Mattias och jag firar 20-årig bröllopsdag och åker på en efterlängtad resa till Toscana.... 
 ....vi njuter av god mat och goda viner....
....under helt otroligt romantiska former får jag en ny ring....
 ....och jag kom i klänningen jag köpt i Januari....
Då var den för liten men jag minskade hela 7 kilo....;)
 Vi blev verkligen förälskade i Florens....
...inte bara i varandra...utan även i den vackra staden....;)
 Så får vi äran att vara med då Helena och hennes J gifter sig då de egentligen skulle ha
40/50-års fest...
 ...det går framåt i tvättstugan....
 ...och vi fikar och njuter av våren.

I JUNI.....
...grejar vi ute i trädgården...
 ....vi köper nya stolar till matrummet....
 ....och firar vår söta 18-åring....
....det är ju inte så många dagar vi kan njuta av fint väder så det är bäst att passa på.... 

....midsommar firar vi hemma hos Lejonen.....
 ....jag kan plocka in mängder av pioner....
 ....och vi kan njuta av mysiga middagar ute....


Jamen det var ju fösta halvan det...
..den andra tar vi en annan dag..;)
Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Åh Katarina vilken fin krönika! Så mycket fina blider och vilka fina minnen från första halvåret! Så mycket kärlek och lycka i alla inläggen! Ser fram emot nästa del!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket kul du gjorde förra året och jag ser att jag varit med på en hel del av roligheterna. Jag sitter också och filar på en krönika men det tar sin lilla tid. Kramelikram Helena

    SvaraRadera
  3. Härlig krönika. Nu kände jag att jag kanske , eventuellt ska ta tag i en jag med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Fin krönika! Så mycket roligt du varit med om och vad kul att ha allt förevigat i bloggen. Jag önskar och hoppas att jag ska kunna vara lika flitig jag. Jag har en viss förmåga att tappa orken när jobbet tar för mycket kraft.
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Superfin krönika. Mycket skoj som hände först halvan av 2015.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken underbar och kärleksfull krönika. Finaste familjen. Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Vilken fin krönika du gjort, helt underbara bilder.
    God fortsättning
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Heeej sötnos <3
    Ååå vilken fin krönika <3
    Kanske har jag större lust att göra en i år. Förra året kände jag ju inte för det tyvärr...
    Pju vad jag har rensat idag ;-) Lillefi var hos en kompis o då passade mamman på ska du veta;-)
    Det är heeeelt galet vad tösen kan skapa oreda och samla på sig skrot alltså. En tub kristyr var en av de mer märkliga sakerna jag fann... ha ha ha... Ja, det blev lite att fylla tunnan med kan jag säga;-) Tur vi har hämtning imorgon ;-)

    Nu har jag krupit i min nya jamas och ska kolla på film :)
    Ha en fin kväll!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt! Nu längtar man ju verkligen till våren! Jag ska också göra min krönika.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥