Follow my blog with Bloglovin

fredag 11 december 2015

Tjooooohooooooooo........jaaaaa...........ooooooiiiiiiiiieeeeee......

Hallå där!
Det är fredag och jag skriker för full hals.....;)
Efter 8 veckor är jag nu äntligen frisk och jag skulle ju skrika då...
Trött men frisk.....
Äääääääntligen...jaaaaaaaa......
Vilken dag det här kommer att bli!!
Här har det stormat i natt igen men jag tror den just drog vidare någon
 annanstans och solen håller som bäst på att kämpa för att få kika fram en smula...
Jag ska ta med mig lilla bus på en långpromenad..
Det behöver vi både hon och jag...
Mååååånga lååååånga promenader behövs...
När man har varit sjuk så här länge försvinner ju både kondition och muskler, 
viljan och piggheten...
Men nu så!!
Nu tar vi nya tag....nu ska vi sätta fart på det här maskineriet och se till så
batterierna laddas så duracellkaninen inom mig kan börja vakna till liv igen..;)
Åå vad jag saknar den delen av mig själv...
...den delen som är pigg och orkar en massa saker...
Å det är ju dumt att gå o sakna sig själv...haha...
Så vi börjar så i dag..
Med en promenad å en massa frisk luft.
Ser ni hur hon blänger?
Haha...hon vill uuuuut...
Sen måste jag jobba lite o så ska huset städas....
Lilla trollet hjälper till...haha... hon kommer med sina saker
och lägger dem lite strategiskt här och där...
så man liksom måste sätta sig ner och busa en stund...;)
Å sen...sen redan kl 16 ska vi iväg på julbord igen...
Den här gången bär det av till Makeriet här i stan. Förutom ett dignande julbord
bjuds vi på skådespel av Lerbäcksteatern...det blir väl en riktigt bra början på den här helgen...
Alla dagar är ju speciella...så jag hoppas ni får en alldeles
speciell fredag i dag!

Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Skönt att du är frisk! Vi hade också storm igår kväll men nu skiner solen som hemma hos dig. Så söt lilla Sally.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du äntligen är frisk efter dessa veckor. Ha så skoj på julbordet! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig rubrik! Och vad skönt att du äntligen är frisk. Vilken underbar känsla det måste vara. Överskottsenergi, eller?! :-)

    Du verkar ha en fantastisk fredageftermiddag och kväll på gång. Ha det så trevligt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är pigg igen. Hoppas ni har en mysig dag du o Sally. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Va härligt att höra att du är frisk igen. Glad för din skull.
    Ha en mysig kväll.
    Gosa m Sally från mej.
    Kram Helene

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥