Follow my blog with Bloglovin

tisdag 19 januari 2016

Fler mål.....

Hallå där!

Nu tar vi ett lite ytligt inlägg tycker jag...;)
Har ni några inredningsmål 2016??
Nu menar jag inte renoveringar osv utan själva lullullet..;)
Har ni något ni vill byta ut eller förändra....
....eller är ni nöjda som det är?

Om jag fick önska skulle jag byta ut soffa och fåtöljer i 
vardagsrummet mot något klassiskt elegant och samtidigt skönt...

Men om jag ska vara realistisk...
Plånboken räcker ju inte till allt så då får man ju prioritera...
Något vi SKA byta ut 2016 så är det våra bestick.
Fy så trött jag är på dem. Bestick är ju himlans dyrt så
det gäller ju att vara spiksäker på att det blir rätt val innan man slår till...

Vårt tv-rum har jag ju skrivit tidigare om...det behöver också verkligen
fräschas upp....
I grund och botten är jag nöjd som vi har det....
Vi har ju renoverat under några år nu så det känns som basen är ok.

Så kan man bara byta lite kuddar o plädar efter humör.
Så har vi ju blommor...
...det måste ju vara det bästa som finns....
Man kan ju köpa färg efter humör och de står ju oftast inte mer än en vecka
så tröttnar man så fåååår man ju liksom byta ut...
huuuur bra???

Ha en mysig kväll!
Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Ja bestick är inte alls billigt. Vi köpte ett nutt kit på IKEA för ett X antal år sedan men de är så tunga i handen. Sånt man inte tänker på i affären.Vi ångrar detta köp väldigt mycket. kanske dax för en ny insats, en lättare variant. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Oh, how beautiful roads. These timber walls and all!
    Just lovely looking . <3

    SvaraRadera
  3. Kan tycka att det är lite mysigt med ytliga mål oxå....sy lite nya kuddfodral, nya tallrikar och tvätta sofftyget nått jag bävar för ...Lena i Färjestaden

    SvaraRadera
  4. Vi har ju köpt både ny soffgrupp och vitrinskåpet, samt skänken i hallen... så det har ju gått åt några kronor där ;) Men vi ser det som en investering, vi har valt klassisk stil, som vi kommer ha resten av livet. Annars byter jag ut lite små detaljer, satsar på lite dyrare saker som får hålla länge stilmässigt. kuddar m.m byter jag oftare efter färger och säsong. Nya bestick behöver vi också. Har flera olika "set" men inget av dem är komplett, saknas teskedar eller en gaffel...
    Kram/maria

    SvaraRadera
  5. Gokväll!

    Å vilken fråga!
    Här har vi många saker att införskaffa! Vi ska ju inreda uterummet som ju blev ett till vardagsrum eftersom det är isolerat med golvvärme och allt:) Vi har tänkt flytta ut maktgrupper som vi har i vårt andra vardagsrum men ny soffa ska det ju bli och dör maktgrupper stod framför kaminen ska vi ha två sköna fåtöljer. Sen är det ju allt möjligt smått och gott som behövs till uterummet men vi får sprida ut det under året eftersom jag är mammaledig (och eftersom vi även ska bygga ny altan, fixa hela trädgården etc;) Hihi det är som Gustav sa: vi kanske skulle ha gjort hela det hör bygget tidigare och inte då jag är mammaledig:) men men vi ser det som en bra investering.
    Nya bestick skulle behövas här med men det står långt ner på prioriteringslistan:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Jag tror vi nog ska byta ut vardagsglasen. Dom är för tråkiga,repiga och snart trasiga. Sen har jag en drös ojämna glas (vilket kan vara tjusigt också att servera med) men nu vill jag gärna ha nytt in i skåpen. Kommer väl säkert köpa några nya gardiner. Tröttnat på vissa i några av rummen. Om vi ska gå in på renovering har vi en tvättstuga under bygge där vi river ut allt för att göra en bra grund mm. Men det tar sin lilla tid när man gör själc och man har småbarn ;) :) Förhoppningsvis ett nytt staket och fönsterbyte i vår med.. Fast det var ju inte renovering vi skulle tala om nu men ändå ;) hihi kram

    SvaraRadera
  7. Mycket som man skulle vilja byta ut när jag tänker efter. Men som sagt, plånboken räcker inte till allt man vill.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Jag ska byta ut duschkabinen och ersatta den med duschväggar. Sedan blir nog lite piff under året i vanlig ordning. Borde ta tag i gästrummet.

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥