Follow my blog with Bloglovin

onsdag 20 januari 2016

Ljuvliga tulpaner

 Hallå där!
Nu har vi varit på kalas igen minsann...
Min ena syrras tur var det nu att bli ett år klokare..
Grattis till dig syss!!
Vi börjar bli väldens många i släkten nu...
Syskonbarn med respektive och barn...
Så pjhuu... man blir lite lätt matt efter kalasen...
Trots att vi är många, bort emot 30 pers om alla skulle komma samtidigt..
så försöker vi ändå att uppvakta varandra...
...som ett tillfälle att ses...
Vi kallar det att vi fyller "blomma" när man inte fyller jämnt.
Då köper man en liten blomma eller en flaska vin å så 
fikar vi och babblar o skrattar...
...å alla småbarn springer runt runt och stojar o skriker och det är ett himla kaos...
...ett enda stort härligt kaos...
 Den här buketten fick hon ju förstås inte...
Nää i år fick hon en sån där bubbelblomma ni vet...
En sån som man köper i en flaska och placerar i en fin ge-bort-påse....
Hon la den på kylning direkt så undrarns just om hon sippar på ett glas nu och pustar ut
då alla gästerna åkt hem..;)
 Annars jobbar jag som en tok just nu..
Bokslut som måste bli färdigt helst i går...
Så ha en mysig fortsättning på kvällen nu alla ni som kan!
Jag ska dyka ner i alla siffror igen..

Kram Katarina

3 kommentarer:

  1. Vi har också en blomma om man inte fyller jämt! :)

    SvaraRadera
  2. Vi kör samma grej här hos oss. Jämt då är det paket annars bara blommor.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. ÅHHHH jag vill ha VÅR nu när jag ser de vackra blommor :)

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥