Follow my blog with Bloglovin

fredag 29 januari 2016

Yiiippeeeeiiii....;)

Hallå där!
Yiiippeeeeiii.. säger jag.......inte för att jag struntade i spinningen...det var ju kanske inte så bra gjort..
Men jag orkade verkligen inte...hade sjunkit lite för långt ner i soffan...
Eftersom det är världsmästarfredag i dag så får man göra som man vill....;)
 Bestämde mig i stället för att hälla upp ett glas rött och börja med kvällsmaten
där på eftermiddagen...Men så kom sötaste K ner för trappan...
Hon har troligtvis blivit matförgiftad stackarn... 4 av dem som åt hamburgare i går har insjuknat...
Ja så blev jag sittandes med henne framför en sprakande brasa...
Flängandes fram o tillbaka med knäckebröd, soppa, hinkar o vatten...
...Å bubblandes o babblandes i flera timmar så när pappan i familjen kom hem
bestämde vi snabbt att till oss blir det varma mackor och ett glas rött i stället...
Inte tokigt det heller!
Grytan får stå kvar tom  på spisen tills i morgon...

Men vad är det nu jag skriker yiiippeeeeiii för??
Jo det är sista fredagen i Januari och jag tänker mig en liten avstämning sista 
fredagen varje månad...
Viktavstämning....
Vågen visar -1,5...
Känns alldeles toppen!!!
Än så länge har jag bara börjat träna och inte alls tagit tag i kosten..
Den ska jag börja fixa till nu har jag tänkt...
Ni vet..bara minska portionerna lite...äta mer grönsaker och frukt
och lära mig laga mat utan grädde...;)
Tjoohooo...
Tokigt kanske att fira med två glas rött och utebliven träning...
...Jaaaapp...
Sån är jag!!
Kraaaam o ha en mysig kväll!
Katarina

9 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgången men det var trist med matförgiftningen... Hoppas det blir bättre snart.
    Önskar er en skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Jamen tjoho till dig vännen:))))))
    Å här rullar vi äääääntligen igen... Försenad 1,5 h timme redan... Roligade kan man ha en fredagkväll än sitta fast på ett tåg liksom.
    Men nu så...
    Ska packa ihop sakerna nu, har en monsterstor påse då jag hitade en jäääätestor lykta på Åhléns för noll o inget idag som jag inte kunde låta bli ;-)
    Å jag hade ju varit s¨å duktig innan ;-)
    Hoppas ni har en mysig kväll!
    Hoppas Kajsa mår bättre nu, stackarn...
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Det är väl inte tokigt att fira med två glas rödvin. Och god mat. Samma här. Tråkigt att leva för strikt. Och spinningen finns ju kvar. Den väntar på dig tills du får luft. Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Lust ska det vara , inte luft.kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... kram tillbaka...luft kan man ju behöva också... fast nu stormar det här igen och då får man ju lite för mycket luft..;)
      Kram tillbaks o hoppas du gav järnet ikväll!!

      Radera
  5. Världsmästarfredag.. såna fredagar gillar vi :-).
    Hoppas matförgiftningen gått över och att ni får en toppenlördag.
    Duktiga du med vikten!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. I Hope Kasja feels better now......
    Enjoy your red wine , hahaha.
    Hugs,
    Stella

    SvaraRadera
  7. Vad härligt! ja inte med matförgiftningen men det andra... jag har inte någon våg den har gått sönder fast jag hoppas att den också skulle visa nedgång om jag klev på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Hello Katarina, your home is beautifull like your blog, I love your foto, they're so good! Have a nice day! Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥