Follow my blog with Bloglovin

fredag 20 maj 2016

Man har ALLTID plats för fler kuddar....

Hallå och godmorgon!
Fredag...
I dag skulle jag ha åkt till min fina vän Lotta...
Men den där djävulska sjukdomen cancer satte stopp för planerna.
Hennes Elin mår inget vidare just nu så vi skjuter på det ett tag.
Inge vidare att få besök då man har så ont..
Mitt hjärta är hos er!

I stället blir det en dag på jobbet....
Jag har äntligen hämtat hem det föresten... mitt nya fina blå kuddfodral.
Det skulle ju ha varit två men det blev bara ett till sist...
Vi får se om det går att jaga rätt på ett till...;)
Å tänk på att ha fjäder i innerkuddarna...
 ....med syntetvadd blir de väääldigt snabbt platta, kompakta och tråkiga..
Visst är det konstigt det där...att man ALLTID får plats med fler.

Kuddar är också en av de saker som jag nästan ALLTID har med
då jag stylar bostäder inför försäljning.
Väldigt många har faktiskt inga prydnadskuddar....
Jag som inte kan mysa i soffan utan en hel hög kuddar och minst en pläd
förstår inte riktigt hur man klarar sig utan...
Sen ser ju faktiskt en soffa lite mer ombonad ut med i alla fall ett par stycken
jämfört med om hon skulle vara helt naken...
Vi kikar.....
Utan lullull...
...rätt trist....
Så med....
...jamen här vill man ju sitta, eller hur?!

Vi kikar igen....

Så dagens tips till alla kuddlösa som vill ha det lite mysigare...
...iväg och handla ett gäng.
Dyrt eller billigt spelar ingen som helst roll.
Hos oss är det en salig blandning kan jag säga.

Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. VA???!!! Menar du att det är många som inte har prydnadskuddar? Det trodde jag var en självklarhet ;) Här har vi alldeles på tok för många om du frågar min andra hälft ;) Men jag tycker att det är typ lagom ;) Fast visst finns det plats för fler ;)
    Så fint du har det! Jag är också inne i en blå period och har blått överallt nu :)
    Alltså den där cancern... Usch och fy, finns inte ord...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så fint!
    Stort gilla på den nya kudden!:)
    En naken soffa är ju faktisk ingen rolig syn (finns säker de som tycker det, tur man får tycka olika:) enligt mig! Massor av kuddar ska det vara!
    Kom på mig själv med att sukta efter kuddfodral när jag var inne hos Ellos och skulle beställa gardiner...:)

    Vill verkligen ses snart!

    Kram fina du!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha. Jag är en sådan som alltid slänger väck kuddarna när jag sätter mig i soffan. Dom är liksom där och stör. Fast jag har några för syns skull som åker ner jag kommer. Men visst ser det mysigare ut, det kan jag inte neka till.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Självklart måste man ha kuddar . Massa, massa kuddar. Såå mysigt. Både inne och ute på altan. I år är det blått och vitt som gäller i uterummet. Såå fint och mysigt hemma hos dig. Men utan kuddar...........Kram Inger

    SvaraRadera
  5. Ja du, kuddar är ett måste. Det är ju verkligen pricken över i:et i en soffa eller säng. Snyggt med blått..Trist med elin och att hon mår så dåligt. Hoppas ni får till en träff snart ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så fint. Vilken söt skål.
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Mycket fint!! Stackars Elin. Hon kämpar då på hon <3 Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥