Follow my blog with Bloglovin

torsdag 23 juni 2016

Frukostsällskapet...

 Godmorgon så här dagen före midsommar...
Midsommartorsdag!

Här sitter mitt lilla frukostsällskap och väntar på klartecken...
 Varsågod!!
 Mmmm...va gott det var....
Det är så bra att äta frukost med Matte för då får man ALLTID något smarrigt på maten.
Bäst att kolla så att inget hamnat utanför...
Ossan...tog det slut redan....fy så trist.......
Lägger mig här och håller koll...ifall hon får för sig att ge mig något mer...;)

Jamen så här ser det ut varje morgon här hos oss...
Om någon annan i huset ska vara hemma på dagen kryper lilla damen 
ihop i sängen och somnar om efter det här....
Annars följer hon med mig till jobbet...men där är det tråkigt tycker hon...

Sista arbetsdagen den här veckan...
Sååååå sköööönt!

Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Ha, ha....dööööör sååå söt hon är det lilla charmtrollet Sally. Ja här blir det en lugn helg med tanke på att vi egentligen skulle dragit till Berlin på lördag... men, men det blir mysigt ändå. Bokat på restaurang och förhoppningsvis blir det så fint väder att vi kan cykla där i från och ha picknick med bubbel utmed havet.... Mr C har en vecka semester nu så ikväll firar vi det... Ha en härlig midsommarhelg vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hundar, katter och människor , alla har vi våra rutiner och alla ser de olika ut :)
    Önskar er en riktigt skön Midsommar helg

    SvaraRadera
  3. Gomorron! Mysigt sällskap du har och skönt att snart få gå på semester!

    Glad Midsommar och Kram! Anna

    SvaraRadera
  4. Åh, hon är ju såå söt lilla Sally. Mysigt sällskap. Själv skulle jag aldrig kunna säga nej när hon tigger. Ha en underbar midsommar. Kram Inger

    SvaraRadera
  5. Haha...va söt. :)Jag har börjat fundera på att skaffa hund,vi har bara haft katt tidigare.Men tyvärr blivit av med dom (påkörda)och jag känner att jag inte orkar skaffa en katt till som också kanske går samma väg,det gör såååå ont varje gång att förlora ett djur.:( Nu undrar jag vad eran hund är för sort och hur dom är i lynnet.Vi skulle vilja ha en "familjehund".Trevlig Midsommar!! Fin blogg förresten :)Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja visst är det hemskt... vi har förlorat 3 katter nu och jag känner likadant....
      Sally är en Westie (West Highland White Terrier) Jag tror det bästa är om du googlar och läser på ex Westiealliansen.
      En terrier är ju alltid en terrier.... envis som synden...;)
      Sally är vår första hund och vi är inte så bra på att vara hundägare för hon är mer som en bortskämd bäbis...;)
      Hon är väldigt snäll och väääääldigt lugn. Men det kan man ju inte veta för det där är ju som med oss människor att det beror på från hund till hund... hennes syster från samma kull lär tydligen ska vara sjövild..haha...
      Men jag tror Westies över lag är en väldigt trevlig hund. Som en stor hund i liten förpackning kan man säga...
      Dvs... hon orkar gå långt och hon tror nog att hon är större än hon är....;)
      Tyvärr blev Sally skrämd av min gudsons son då hon var valp (han jagade henne och drog henne hårt i pälsen osv)
      så just hon är inte så förtjust i riktigt små barn... då blir hon orolig och drar sig undan. Jag känner att jag inte litar hundra på henne heller i fall någon liten skulle komma farandes och kasta sig på henne... Men å andra sidan ska man ju aldrig lita till 100 % på ett djur i hop med ett litet barn...
      Det är nog även en himla skillnad i fall man har mindre barn i familjen. Då vänjer de sig ju på en gång...

      Haha...mycket hund/barnsnack nu men det är nog det enda jag ser som negativt med just Sally. Att hon är lite rädd helt enkelt...
      Ha en fin midsommar och lycka till med beslutet!
      Kraaaam Katarina

      Radera
    2. Hej igen! Tack för bra svar....ska fundera nu. :) Har fått tips om en hundras..Lagotto (tror jag att den hette) ska vara en trevlig hund.Barnen är eld och lågor här hemma.Vi ska åka och titta på valpar,ska ringa idag.Kanske får med oss en lite "Lagott" hem.;) Kram Ulrika

      Radera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥