Follow my blog with Bloglovin

fredag 27 juni 2014

Räksallad med jordgubbar och halloumi

Godmorgon!
I dag ska ju jag jobba fast det är fredag..
Lite konstigt känns det men jag får ju njuta på riktigt av fredagskväll sen..;)
Grillat och ett glas rött står på menyn..
Innan det blir det som sagt en dag på kontoret...med avbrott för lunch med
 fina Helena som förresten blev veckans blogg i bloggtoppen...;)
Grattis sötis ♥
Vad vi ska äta vet jag inte riktigt men något man kan äta om man är hemma
 är ju den här super goda salladen.
Jag hittade receptet hos den HÄR tjejen och sen har jag lagt till lite..;)
Jag har redan ätit den 3ggr...är heeeelt såld.
Passar både som förrätt eller lättlunch.
Man kan ju naturligtvis ha i lite vad som helst men så här har jag gjort min.
Fräs blomkål och halloumi i lite olja i en stekpanna.
salta och peppra (var försiktig med saltet)
Blanda babyspenat och ruccola i en skål. 
Blanda i räkor, sockerärtor, rödlök och färska jordgubbar skurna i bitar.
Blanda i blomkålen och halloumin och häll på så där lite lagom med citronolja.
Ringla över balsamico.
Då jag gjorde den som förrätt ringlade jag balsamicon på varje portion.


 I dag är min man hemma och sätter lister och socklar i badrummet så under helgen kommer vi bli någorlunda färdiga. Vi väntar på den sista stenskivan och så måste vi måtta hur stor spegeln ska vara. sedan är det handtag och det sista piffet kvar...;)

Ha en toppen fredag!
Kram Katarina

17 kommentarer:

  1. Tack du vännen! Du den där salladen ser helt galet god ut. Kanske ska äta hos dig istället.. Vi får nog sitta inne och äta eller vad tror du?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken supergod sallad, snor receptet med en gång, alla mina favoriter i ett liksom.....Vill också luncha med er, miss you.....jag är med er i tanken i alla fall. Själv är jag ledig o har inget planerat såååå skönt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Låter som en supergod sallad, måste testas, tack! Vad fint ert badrum blir. Här står baddrumsfix stilla, har kommit av oss helt, blir dock väldigt likt ert men med ett handfat. Det har stilla i ca ett och ett halvt år men blir lite sugen på en bänkskiva som ni har och börjar vi där så kanske vi blir sugna på att göra klart ;) Har ni köpt skivan hos Askersunds stenhuggeri också? Är det betongssten sa du? Kramen!

    SvaraRadera
  4. Vilken smarrig sallad. Den ska vi absolut prova här hemma. Ha en trevlig helg, snart är arbetstimmarna över... KRAM

    SvaraRadera
  5. Hallå igen :D
    Sitter och letar inbyggnadstvättställ men kan inte hitta något bra, ser att ni köpt från Gustavsberg men hittar inget liknande på nätet. Tänk att jag fått inspiration från dig att kanske äntligen göra klart badrummet :D, toppen! Kramelikram Marie

    SvaraRadera
  6. Men jisses vad gott! Den där salladen tänker jag minsann äta till kvällsmat - tack för tipset!

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Yummie yummie yummie!
    Älskar räkor, älskar jordgubbar, vad kan bli fel liksom, tack för grymmetips =)

    Ska bli kul att få se sen när badrummet är helt färdigt, för det visar du väl =)

    Kika in hos mig om du är tävlingssugen, trevlig fredag på dig!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Men vilken god sallad, spännande med jordgubbar och räkor ihop.
    Så mysigt att luncha ihop, du och Helena:)
    Snygg dukning
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Ser väldigt gott ut, riktigt fin sommarmat!!
    Härligt att badrummet börjar ta sig!! =)

    Trevlig helg!
    Kram malin

    SvaraRadera
  10. Hej sötis!!
    Alltå jag döööör va fint ert badrum kommer bli! galet alltså:)
    Å vilken hrlig varian på salladen:) Ska göra den ikväll till grillad kyckling. Vi ska ha gäster ikväll, en kompis till maken o hans flickvän. Du vet de flesta av hans kompisar har inte barn så han träffar dem inte så ofta, vi lever ju så olika liv liksom.
    Men så frågade svärmor igår om vi ville komma ikväll... åååå vad jag hade velat det istället, men nu har vi ju bestämt.
    imorogn åker systern o jag hem o får träffa våra töser. Det är sååå tomt nu hemma!!
    Ha en fin kväll nu vännen!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  11. Gud så gott det lät!

    Vilket snyggt bord!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  12. Å den där salladen ser ju bara såå god ut måste nog allt ta och prova den någon dag nästa vecka :))
    Hoppas att ni fick en trevlig lunch och att kvällen blir mysig ....och utan regn;)
    Hör har vi haft värsta åskådare ovädret idag : (((

    Kram Thess

    SvaraRadera
  13. Den salladen måste ju bara vara dödsgod...jordgubbar och räkor, mums! Tack för receptet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  14. Så vackert du har det hemma... och salladen ser supergod ut! Inbjudande och fint!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Men vad gott det där verkar då!! Mmmm... jordgubbar i sallad är ju gudomligt. Och halloumi. Smaskens.

    SvaraRadera
  16. salladen såg fräsch o god ut...

    SvaraRadera
  17. Kan verkligen rekommendera denna sallad, supergod! Sedan du la ut detta recept så har vi redan ätit den 2ggr.

    Kram Cathrine

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥