Follow my blog with Bloglovin

måndag 6 juni 2016

Putsar fönster....

 Hej heeeej!

Hoppas ni haft en fin dag...
Här har vi fått massor gjort så det känns toppen...
I Kajsas rum börjar socklar och lister koma på plats. Det återstår lite målning 
så om några dagar ska ni äntligen få kika in där.

En himla massa ogräs har jag rensat också..
4st överfulla skottkärror så ni förstår ju att blommorna knappt har synts i rabatterna...
Såååååklart har vi fikat i solen och nu...
Ja nu håller jag som bäst på att putsa fönster.
Enligt väderprognosen ska ju inte vädret vara så vidare värst  på fredag så vi 
dukar långbord här inne i uterummet. Tur att soffan är utlånad..;)
Hur som helst så vill man ju att gästerna ska slippa spindelväv och dammråttor
och om man kan se ut genom fönstren är det ju mycket trevligare...hehe...

De här rutorna är ju ingen lätt match och jag har faktiskt inte varit så där supersuper noga.
Näst på tur efter studenten å allt står ju ändå byte av fasad och målning av dessa fönster
(på utsidan). Då blir de ju putsade en gång till lite mer ordentligt.

Näähääpp...dags att ta den där gula manicken och putsa de stora skjutpartierna....
Sen kan jag äntligen börja ställa i ordning för kalas där ute...;)

Kram Katarina

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg trots allt slit ;)

    SvaraRadera
  2. Heeeeeeej vännen!
    Åååå vilken semesterfeeling man fått den här helgen, vill bara fortsätta å här nu ju :)
    Ååååå jisses så mysigt ni hade det ni tre <3 Bästa energiboosten!
    Har med putsat fönster idag, det där frömjölet alltså ;-)

    Förstår att ni fejjar som bara den, studenten tänk va!!
    Kan tänka mig att rummet blir alldeles fabulous!!! Listerna i lilla hallen nere o uppe är ett eländesverk. Inte precis fyra raka väggar ju...
    Å nu vill ju maken bara ut och börja bygga altan ;-)))

    Det här har varit en galen vecka, så jag hoppas denna som kommer blir liiite lugnare ;)
    Suss gott fialotta! Hoppas så att ni kan komma till Ekenäs i sommar så ska vi skämma bort er allt vi kan :))
    Massa kramar Annapanna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥