Follow my blog with Bloglovin

torsdag 7 juli 2016

Bästa smarrigaste sommarsalladen med lite lyxkänsla....

 Hallojsan!

Här satte vi oss i bilen tiiiidigt i morse för att bege oss till Loppisen...
Vi hoppas naturligtvis att vi åker hem med tom släpkärra...;)
Återkommer i kväll om hur det gick...

Under tiden som vi leker försäljare får ni titta på sallad i dag igen...;)
Det är ju verkligen bästa bästa så här i värmen.
Den här lite lyxiga sommarsalladen är vår absoluta favorit....
Lyxig pga jordgubbarna...som gifter sig så bra med det syrliga o salta....
Ni har fått receptet tidigare.
Meeeeeen alla har säkert inte testat och ni som inte har gjort det än 
mååååååååste...ni måååååååste testa.
Den passar lika bra till grillat som till lite parmaskinka eller räkor.
Jag hittade från början recpetet hos Anna.

Gör så här:

Fräs blomkål och halloumi i lite olja gärna citronolja i en stekpanna.
salta och peppra (var försiktig med saltet)
Blanda babyspenat och ruccola i en skål. 
Blanda i sockerärtor, rödlök och färska jordgubbar skurna i bitar.
Blanda i blomkålen och halloumin och häll på så där lite lagom med citronolja.
Ringla över balsamico.

Då jag gör den som förrätt blandar jag i räkor och så ringlar 
jag balsamicon över varje portion.
Smakar ljuvligt med ett glas iskallt vitt till...
Men eftersom vi åt den nu i jobbveckan funkade det lika bra med vatten..;)

Tjingeling o ha en toppendag!
Kraaaaam Katarina

3 kommentarer:

  1. Heeeeeej sötis <3
    Å apropå mat ska jag nog få i mig lite frulle ;-) Var ute o sprang på morgonen och sen dusch... Sen fastnade jag här och nu skriker verkligen magen :)) Å den salladen... Måste åka o handla jorgdgubbar idag, det var alldeles för länge sedan! :)
    Så skönt att vara hemma igen. Kul med sus o dus, men ett par dagar i det monstervimlet räcker för både liten o stor =)
    Liten sover fortfarande med;)
    Lycka till på loppisen idag!!
    Å ha ha ha ha, nääää vet du va, hoppas ALDRIG M känner sig bekväm i bikini hahahahaha ;-)
    Frukost var det ja :) Mannen är redan o handlar mer virke ;)
    Vi beställde ju en leverans hem men den börjar redan ta slut ;-)
    Som sagt, LYCKA TILL och hoppas ni blir av med massor :)
    Behöver med köra loppis, nu när jag burit hem lite nytt;-)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Så god sallad, jag gillar också att äta sallad extra mycket nu på sommaren. Hoppas det går bra på loppisen. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Mm,,så gott med en fräsch sommarsallad med allt gott i bara... kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥