Follow my blog with Bloglovin

måndag 18 juli 2016

Fånga dagen......

Ja ljuset står jätte snett... Jag har rätat upp det nu...;)
 Gäääsp o godmorgon!
06.18 väcktes jag ur en märklig dröm där jag stod och mixade babymat samtidigt som 
jag körde bil genom en starkt trafikerad korsning......haha....tyd den drömmen om ni kan!!

I alla fall så var det en liten vovvemage som tydligen är lite ur balans och ville ut och beta gräs.
När liten vill gå in igen ställs jag ju inför den stora frågan...
Krypa ner i sängen igen.....
...eller fånga dagen?
 Jamen eftersom jag alltid är kolossalt hungrig så fort jag vaknar blev det det sistnämnda...
Man kan ju alltid slumra en stund lite senare...
Man får ju det då man har semester..;)

(Ja det ligger en plastburk där på golvet....såg den nu..;) En liten lurvig buse måste ha snott den i 
köket och haft lite kul en stund...;)
 Ja nu sitter jag här men ena handen som smeker en bubblig hundmage och den andra knattrar på tangenterna medans kaffet kallnar....
Tur jag bryggde mycket..;)
Så funderar jag på vad jag vill göra i dag....
Det finns ju en massa som BORDE göras...
Men vad jag VILL göra är ju en annan sak....
Jamen vi får se vi får se...;)
Kanske gosar jag ner mig där bland kuddarna i stället och liksom bara glider in i den där drömmen igen....eller kanske skuttar jag upp och sätter fart med något vettigt...

Fånga dagen!!
Det låter fint det...

Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Stackars lilla Sally, hoppas bubblig mage blir bra kvickt. Vilken mysfrukost och fånga dagen gör vi här med idag, till och med Mr C är uppe redan. Vi ska snart ge oss iväg på ett litet äventyr som bland annat innefattar att kika på golv"...... och bil tydligen, får se vad vi kommer hem med, he,he. Ha en härlig dag vännen och njuuuut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Låter helt perfekt. Jag fångade morgonen med turen på cykeln till jobbet. Lite trafik nu när nästan alla har semester.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Ja man kan ju alltid sova en liten eftermiddagslur, det gör jag nästan varje dag. Hoppas lilla Sally känner sig bättre i magen snart, inte kul med vovvar och sommarmage. Ha en bra dag vännen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Haha, kommenterat har jag gjort flera gånger, men jag har aldrig nämnt hur otroligt lika vi tycks var. Nu kan jag inte låta bli, jag är också alltid så hungrig när jag vaknar. Måste äta nästan det första jag gör. Jag vaknade också av en konstig dröm och nu sitter jag ute på altanen, har avslutat min müsli och njuter avmin kaffe. Likheterna som varit är allt ifrån din kjol ifrån esprit som jag har samma (min köpte jag i Danmark) till hur du resonerar. Jag har också haft butik men kläder då jag är stylist, men att jag inte valde inredning berodde mest på att det fanns så många butiker med det. Nåja, det spelar ingen roll jag har mest suttit och skrattat för mig själv. Ditt hem är precis som mitt drömhem, men då jag inte bor där jag vill just nu så tittar jag på dina bilder och får idéer för framtiden. Njut av semestern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....va roligt!! Det sägs ju att man har en tvilling nånstans...;)
      Njut vidare du med nu då.. <3
      Stor kram

      Radera
  5. Fånga dagen ♥ .......
    /Kramis

    SvaraRadera
  6. Kudden med blommorna, vart kommer denna ifrån? Himla fin var den!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Den är ifrån Ceannis.
      Kram Katarina

      Radera
  7. Fånga dagen är fina grejer det!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Jag fångar dagen jag med genom att tvätta som en liten tok. Städar och fejar mellan vilopauserna i hängmattan. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥