Follow my blog with Bloglovin

fredag 22 juli 2016

Räksoppa och ett glas kallt vitt...

 Hej heeeej!

Tänk att det redan gått en vecka av vår semester...
Fast jag måste säga att jag tycker det känns som vi har hunnit med massor redan...
En skön känsla...;)

Tidigare i veckan åt vi Mattias smarriga räksoppa till kvällsmat.
Perfekt då man har räkskal över.....ni vet sådär bara en hög som ligger o skräpar....;)
Vi brukar stoppa dem i frysen tills det är soppadags...

Receptet hittar du här.
Ha en fortsatt fin kväll...
Jag ska städa i ordning lite här inne tänkte jag...
..det gror ju lätt igen då man bara är ute hela dagarna..

Kram Katarina

2 kommentarer:

  1. Inte OK för nätet! Det är precis lika viktigt att tänka på HUR man beter sig på nätet, vad gäller bloggar, kommentarer,

    sociala medier-jämfört med hur man beter sig IRL. Alltså i verkliga livet.


    Det är definitivt inte ok att bete sig dåligt eller komma med negativitet eller hat bara för att du


    sitter bakom en datorskärm. Det är däremot väldigt fegt och säger ganska mycket om dig som person ..


    Och glöm inte att varje dator har ett IP-nummer och kan man något så när om datorer och nätverk,


    så kan man spåra IP-numret. Och även datorn.





    Oskrivna Bloggregler


    1. Näthat och elakheter är aldrig OK. Om du nu stör dig så på personens inlägg eller innehåll varför då läsa,


    eller ens kommentera?? Skärpning!




    2. Det är definitivt ALDRIG Ok att sno eller kopiera ett inlägg, utan den personens samtycke!


    Alla människor som har något uns av förnuft däruppe borde fatta det.


    Då har man faktiskt ingenting i bloggvärlden att göra om man inte fattar det ..




    3. Folk som kommenterar utan att känna mig och bara skriver "Allt bra? .."


    Det går bara bort. Har du inte ens tid eller energi att läsa det jag skrivit och bara vill göra reklam


    för din egen blogg .. då har du inget på min blogg att göra, faktiskt.


    Vill du ha gensvar från mig-då får du faktiskt anstränga dig lite själv också!




    4. Likaså personer som inte känner mig och "bara" vill göra reklam för tävling på sin egen blogg!


    Det går också helt bort. Man har faktiskt 4 minuter över att läsa ett inlägg och skriva en rad.

    Jag menar 4 minuter, det har alla ..


    Jag tittar in hos så gott som alla, som kommentarar i min blogg, även dem jag inte känner :)


    Och vill man inte ens läsa mitt inlägg & bara göra reklam för sin egen tävling-då kan man ju titta


    in på nån annan blogg istället ..




    Vad tycker du själv som läser? dela gärna med dig!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥