Follow my blog with Bloglovin

onsdag 27 juli 2016

Status nya kläder

Hej hej...
Så sakteliga går det framåt. Det tar en himla tid att sätta de där liggande brädorna...
Man måste ju flytta två stegar hela tiden och klättra upp två stycken.
Jag har den mycket viktiga uppgiften att hålla i medans M spikar.
Jag testade den där spikpistolen en gång men jag trodde jag skulle dö på kuppen så 
det överlåter jag åt honom...
Jag målar och håller i...man ska göra det man är bra på...eller hur?

Nu börjar man se hur det kommer att bli.
Fönstren ska ju naturligtvis få vita foder och under den vita plåten ni ser kommer en vit liggande bräda längs med hela huset. Högst upp blir det stående igen med en vit bräda längs
 med hela takkupan under fönstret där uppe, som för övrigt är fönstret till vårt tv-rum.

Fönstren där nere är från vänster: badrum, matrum, vardagsrum...
...kan ju vara kul att se hur rummen hänger i hop även utifrån.

Ha en mysig fortsatt kväll!
Kraaaaam Katarina

3 kommentarer:

  1. Så snyggt det blir, förstår att det tar tid. Sonen håller på att byta panel, skall lägga panelen på samma sätt... då blir det att hjälpa till.
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Blir hur fint som helst. Spikpistoler är otäcka saker, tycker jag med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Jisses vad duktiga ni är och så galet snyggt det blir. Spikpistol håller jag mig också borta ifrån, japp måla är mer en syssla för mig också. Vilka härliga dagar ni hade i Gbg kan tänka mig att du drabbades hårt av påssjukan, he, he....... Nu ska jag iväg och leta matta till balkongen.... Miss you vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥