Follow my blog with Bloglovin

söndag 13 februari 2011

Äntligen färdigt!

För 1½ år sedan målade jag om i matrummet....det blev inte riktigt färdigt..
Ni vet de där förbaskade listerna som aldrig kommer på plats.
Nu sitter de i alla fall äntligen där. Tänk att det ska ta sån tid!
Bilderna tog jag igår kväll och idag har jag varit så duktig så jag har målat i färg i alla spikskallar och hörn.
Nu är jag riktigt taggad att gå igenom huset och slutföra alla
projekt som det är liiite kvar på.
Vårt hus är ju gammalt så det finns inte ett enda rakt hörn. Det krävs en del speciallösningar här och där. Det mesta är snett o skevt och på vintrarna spricker tak och golv isär.....
Jag intalar mig att det är charmigt......annars skulle jag nog bli tokig..;)
Passade på att flytta om lite när jag ändå var i farten.
Rummet har 3 dörrhål. Här står jag i ingången från hallen.
Här står jag i öppningen till vardagsrummet.
Här står jag i köket. Den här öppningen ska så småningom göras större så att kök och matrum hänger ihop lite mer.
Hoppas ni haft en skön helg!
Jag önskar alla en ny härlig vecka..;)
Kram Katarina

6 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har det hemma hos er. Vet exakt hur det är med att ha sneda vinklar och lutande väggar och golv.
    Fredagsmys! Jo vi har det oftast enkelt med något som går lätt att tillaga och är gott att äta. Till det ett gott fylligt rött.
    Ha en bra start på veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men ohhh så fint..jag vet, det blir alltid lister o annat som lämnas, jag har målat ett täckvarav nu i helgen i köket, på golvsockeln..tråkigt, men jag gav mig den på att göra det..
    Vi har inte heller ett rakt hörn i huset..så när vi byggde om i köket nu så blev det många speciallösningar..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Hej min vÄn!!!!!
    Åhhh så fint ni har fått det!!!!!
    Underbara bilder!!!!!
    Önskar dej en fin alla hjärtans dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  4. Tjenare Katarina!
    Ni har sååå fint och JA, det är charmigt. Känner igen mig med det där...det ska fixas, vi gör det sen... Men skönt när man får till det till slut! :)

    Önskar er en mysig alla hjärtansdag. Era fredagsmiddagar ser himla mysiga ut :)

    Kraaam!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Sååå fint och hemtrevligt!
    Vad härligt att du fått sån där energi, det är verkligen en gåva när den kommer! Man behöver lite visioner, det mår man bra av!
    Nu ska jag njuta av ljuset innan det försvinner för dagen....
    Önskar dig en fin hjärtedag. Du är innesluten i min! :o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. men så mycket fina möbler och grejer du har Katarina, sååå inspirerande. Vårt hus är oxå gammalt och skevt men det är bara charmigt. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥