Follow my blog with Bloglovin

söndag 14 juli 2013

Målarväder




 Hej ni fina!
I år har jag inte hunnit med trädgården alls. Min operation har gjort att jag fått koncentrera mig till att hålla fint vid poolen där vi ju faktiskt är allra mest.
Nu blommar det så fint där.
I dag har vi ju haft bästa bästa målarvädret.. mulet och lagom varmt.
Tro nu inte att jag ens gått och hämtat en pensel!!
Näää först blev det en lååång skogspromenad som resulterade i ca 1liter smultron.
Sedan packade jag och M kaffe och smörgås och cyklade i väg på svampplock.
Vi kom hem flera timmar senare nöjda och belåtna med en hel massa av skogens gula guld;)
Passa på att njuta av livet och strunta i allt annat kallas det!
Lagom då vi kom hem sprack ju molnen upp och solen kom fram. Så kvällen har tillbringats vid poolen och i bastun. Luften var ju inte super varm så vattnet kändes helt perfekt då vi sprang upp från den varma bastun.
Nu håller jag som bäst på att grädda de 8 första pajerna till min fest på lördag.
Veckan som kommer nu kommer nog mest att gå åt till festförberedelser så det kommer nog en hel del recept och pyntande i kommande inlägg..;)
Ha en ny underbar vecka!
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Perfekt göra vad man känner för väder blev det, såna dagar är bra. Passa på och njut vid poolen så mycket ni kan.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ni vet precis hur en semesterdag ska tas... Att bara ta till vara på dagen.
    Imorgon ska jag bli lotsad ut till ett ställe där det växer hjortron!!
    Älskar hjortron... Egentligen bor vi ju för långt ner i Sverige för att hitta det, men en väninna vet var det växer här i närheten på en gammal torvmosse!! Blir som att hitta en skatt!!
    Önskar Dig en ny magisk vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Precis så ska en härlig semester dag vara =) Ta dagen som den kommer. Ser fram emot lite pyssel och recept, det gillar jag.
    Kram och ta hand om dig

    SvaraRadera
  4. Hej du underbara fina människa!!
    Vilket hjärta du har... Att skänka till bröstcancerfonden, jag blir alldeles rörd.. Förstår att din vänninna gick bort i det, så himla jobbigt. Jag har inte hunnit skriva något till dig, men jag har tänkt såååå mycket på dig ska du veta. Många gånger varje dag tänker jag på dig!
    Jag ska be till solgudarna att de är med dig på lördag! Jag gjorde bara vimplar av papper jag, och häftade samman... Sen var det bara att slänga allt i sopan när festen var över.. men så är jag ju inte lika duktig på att sy som du heller;-)
    Nu ska jag fica iordning inför stranden, maken är o hadlar virke så ska vi åka när han kommer. Tyra ska ha en kompis med sig idag, det är en "sommarkompis" som bor i Sth annars. De kommer så bra överens.
    Vet du att Linda, Hem o Trevligheter bor i svärmors lilla stuga nu:-) Kul att se sina hemtrakter ur någon annans ögon.

    Jaaa, vi hade det såååå mysigt. Så skönt att bara vara vi lite. Kändes skönt att åka så där två dagar efter festen för dan efter var jag inte så kaxig ska erkännas;-) Jag blir sååå dålig, usch inge kul alls faktiskt. Men å andra sidan hade jag galet kul kvällen innan så jag fick ta den smällen;-)


    Ha en fin dag nu du fina människa som tänker på allt och alla!!
    Massa kramar till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  5. God morgon på dig fina du !!!!

    Hoppas att du har det bra där hemma ! :)
    Men det hör jag ju ! :)
    Härligt med att kunna njuta istället...lämna alla måsten och att ta igen ! :)
    Härlig med en utflykt till skogen.
    Och så mycket smultron...

    Hmmm Kanske ska jag också ta en tur. Men först ska jag flaxa lite till runt innan jag är på plats ! ;)

    Du Katarina , ta hand dom dig efter operationen.
    Du hinner med trädgården ! Det ser ju toppen fint ut !!!!

    Ta hand dom dig och er ! Går jag höra av mig när vi har vägarna förbi ?
    Pm du vill så kan du kanske mejla ditt mobilnummer !

    En varm Juli Kram från Mig

    SvaraRadera
  6. Ditt poolområde är rena drömmen.
    Vilken mysig dag med smultron och svampplockning.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Man måste ta vara på dagarna och njuta av varandra sällskap. Du gör helt rätt.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. vilka härliga bilder från eran trädgård !!!
    Och visst är det väll så att man bara ska göra det man verkligen vill......
    I alla fall om man har semester ;))
    Härlig Tysklands tripp ni haft.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bildet! Er pool ser ut som den ligger vid medelhavet! Så mysigt!
    Ni gjorde helt rätt i att strunta i måsten och njuta tillsammans istället! :)
    Kram fina och lycka till med festförberedelser!
    Kraaam/Maria

    SvaraRadera
  10. Underbart!
    Så härligt med pool! Vi har en förhoppningar om en pool framöver!

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Hej min vän.
    Vilka underbara bilder från ert sommarparadis!
    Hoppas att du/ni njuter av alla härliga dagar i sol o värme!
    Det gör vi här hemma :))
    Stooor Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Verkligen mysigt! Det är semester det, att bara ta dagen som den kommer, göra precis som man vill!

    Kram kram
    Malin

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥