Follow my blog with Bloglovin

tisdag 1 oktober 2013

Vinterkostymen är på!

 Godmorgon ni fina!
Jag vet inte hur det är med er men ända sen jag var liten har jag nästan alltid vaknat med ett leende på läpparna. Ett sprudlande morgonhumör alltså.
Jag har ärligt talat lite svårt att förstå att man kan vakna på "fel sida"..
Hmm.. vissa i familjen säger att det beror på att man är trött..
Jamen jag är ALLTID trött då jag kliver ur sängen men inte surar jag för det..;)
 I söndags sa vi hej då till den guppande kalla vattenytan och vinterplåtarna åkte på poolen.
Så nu ligger den där dyster och grå i sin hårda vinterkostym.


 Nattfrosten har ju också börjat smyga sig på och rutor får skrapas och rumpvärmen i bilen känns som en gudagåva. Jag inser att min tömning av sommarens krukor går för långsamt och jag skulle verkligen behöva ta ett krafttag där om de ska få börja spira sen i vårsolens glans.
Men med hösten och kylan kommer ju också de fina färgerna och den sköna luften.
Å så funderar jag på hur jag kunde glömma att plocka fram vantar o mössor i går.
Det börjar ju bli dags att plocka fram vinterkostymen även till oss människor....
Hmm.. jag tror jag tar en kopp kaffe till innan rumpvärmen åker på på vägen till jobbet.
Ha en bra dag!
Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Hahaa...härligt skrivet goa du ! :)
    Det är höst och verklogen dags att plocka fram vantar och mössor....men efter en otroligt fin höst är det lite svårt att tro.
    Jag gick parfota i helgen fotvarandre ;)
    Så fina bilder från dig !

    Ha en god dag på jobbet! Jag har två sjuka killar hemma...
    Ha det gott ! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det verkligen höst!
    Men jag gillar det...........

    Mössa och vantar gillar jag däremot inte, nä då fryser jag hellre men rumpvärme i bilen är gott!

    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från dej .Ja nu är det dags att ta fram handledsvärmare och massor av mysiga sjalar !!!Ja rumpvärmaren i bilen är ju bara guld värd nu .Önskar dej en skön tisdag .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Ser att det är fler idag som är lite nostalgiska... fint skrivet!

    Själv började jag med ett inlägg i morse om "fågelperspektiv" som till slut blev så djupt så det slutade med att det blev en lååång berättelse ur min livshistoria och lite pepptalk. Herregud, vad gör de där höstfärgerna och frosten med en egentligen??... haha!
    KRAM du fina Rumpnissa!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Men vilka vackra rimfrostiga höstliga bilder! Jag har inte tagit hand om mina krukor ännu, ingen lust finns.
    Mössor, vantar och dunjackor är framme:).
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja nu är det kallt på morgonen och kvällen, jag plockade fram mina vantar i söndags för nu är det dags att ha det på sig när man cyklar till jobbet.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jag är oxå en sån som studsar upp ur sängen till min mans stora förfäran, alltid förberedd på en ny dag o nya utmaningar.......Jag älskar faktiskt hösten, tycker det är en mysig o avslappnande årstid, kraven blir mindre o inte lika många måsten. Här brasssar vi på kaminen på kvällarna sååå skönt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Haha, du är väl för go du..:-)
    Men det stämmer så bra det du skriver!

    Hoppas din dag varit bra
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥