Follow my blog with Bloglovin

onsdag 16 april 2014

Att bli helt utskälld...

 Ser ni rådjuren till höger o stammen?

Godkväll!
Jag har just landat hemma efter jobbet, spinningen, restaurangbesök (så går det när pappan i huset lagar kvällsmat;)..), storhandling inför helgen och en snabbvisit hos svärmor som fyller år idag.
Phu!
Jag ska gå och lägga mig tidigt (22,00) så jag är pigg i morgon och orkar njuta av att vara ledig..;)

 Jag längtar efter att få vara ute i trädgården och gräva och plantera, fixa och göra i ordning..
      Vi har rätt mycket rådjur som passerar på vår tomt eller som här i kohagen.
En hel familj vilda Mufflonfår kommer hit också..
Sally tycker absolut inte att de ska vara här och hoppar bokstavligen
 jämfota då hon får syn på dem.
Skäller som en galning och talar om för dem att här får ni minsann inte vara.
Lite dålig bild kanske men hon är ju så rolig..
De stackars rådjuren blir helt utskällda och här skäller hon en lång stund..
....för säkerhets skull..
I fall de gömt sig någonstans..
Haha...
Nix dags att sova så det blir i morgon någon gång!
Kram och godnatt!

6 kommentarer:

  1. Då sover du sött nu vännen, själv är det bara början på en låång natt som vanligt för mig.....men liiiite jobb imorgon, sen får jag också vara ledig, så skönt. Ha, ha Sally är bara för söt, en riktig vakthund, hoppas hon skäller lika intensivt om oinbjudna gäster närma sig, måste vara det bästa larmet. Ha en härlig dag imorgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hon är väl bara för söt lilla Sally <3

    Hoppas du får sova gott, natti natti :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Men lilla Sally, prick och precis som vår Nisse..haa...haaa..de är såå lika, jag kan riktigt se framför mig hur hon liksom studsar då hon skäller, så gör Nisse också. Ha nu en jättefin Påsk, jag blir ledig i mååånga dagar, målning står bl.a annat på schemat vi renoverar övervåningen nu !!! Kraaaam Anette

    SvaraRadera
  4. Haha, så roligt att iaktta djurens agerande!

    Ha en fin första-lediga-påskdag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vad duktig hon är som inte lämnar tomten trots att rådjuren lockar. Men hon ger dem ju en omgång med skallet istället. Klart man ska vakta sin egendom ;-)
    Kl 22 lägger jag mig varje kväll, annars skulle jag inte orka upp på morgonen. Skönt också att lägga sig tidigt även om man ska vara ledig dagen efter. Då vaknar man tidigare, pigg och utvilad, och kan ta sig an dagen med härlig energi.
    Jag hoppas du får en underbar ledighet nu.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Ha ha, så härlig hon är Sally. Liten men med mycket go i sig.
    Hoppas du får fint väder nu så du kan pyssla på din tomt. Här går vi in i en dammig helg som du vet, vi startar om någon timme =)
    Glad Påsk!
    Kramen
    Annika

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥