Follow my blog with Bloglovin

torsdag 24 april 2014

Panik i provhytten

 Hallå alla raringar!
Hoppas ni haft en bra torsdag. För många är det ju bara en dag kvar till helgen nu.
Men jag har ju lyxfredagar och min helg börjar nu..;)

På vägen hem från jobbet skulle jag veckohandla. 
Så skulle jag titta på skor....
Därför kändes det väldigt konstigt då jag plötsligt befann mig i en provhytt inne på MQ. 
Jag hade pressat i mig i en prickig klänning och dragit upp dragkedjan i ryggen halvvägs.
Japp och där fastnade den!
Den satt verkligen fast. Det gick inte att dra varken upp eller ner.....haha..
Efter ca 10 panikfyllda minuter insåg jag att om jag inte skulle ha sönder klänningen var jag tvungen att få hjälp. Jag tassade ut och kikade efter den gulliga tjejen som jobbar där..... 
Hon som alltid är överallt samtidigt.....näpp ingenstans... så hör jag en glad röst..
-Behöver du hjälp med något?
-Eeh..jaaa...joo... säger jag och vänder mig om..
Å där står naturligtvis inte den hjälpsamma tjejen utan en ny snygg UNG kille...
Åååå...men jiiiiises så dum jag kände mig...
Haha... Han höll på en stund o micklade och kikade sedan in i klänningen.. och sa glatt..
-Jaaahaaa nu ser jag!!
Nånstans här så blev jag pionröd i ansiktet och undrade i mitt stilla sinne vad det var han såg...
-Den hade fastnat i fodret...;)
Hahaaaaa...jag döööööör så pinsamt det var.

 Vid poolen har jag ju börjat piffa så smått..
Fågelbur, järnlady, gammal bricka och det gamla lerkruset är ett nätsänke
 som mannen hittade på stranden i Tunisien för några år sedan.
När risken för frost är över ska jag förstås fylla på med en massa 
sommarblommor också.

Jag vill tacka er för fina kommentarer i mitt förra inlägg.
Jag är absolut inte ute efter att slå mig själv för bröstet utan vill bara dela med mig 
av en idé som jag vet att många inte tänker på att man kan göra.
Ha en fin fredag så återkommer jag i morgon igen..;)
Kram Katarina

13 kommentarer:

  1. Åh Stackars dig! Fy vad jobbigt. Läste ditt inlägg om festen, vilken underbar tanke och idé. Bra gjort! Ditt poolområde är ju så himla fint. Jag känner mig verkligen i skuggan.. Kraaaam Fina du!/ Pia

    SvaraRadera
  2. Skönt att få skratta gott såhär på torsdagskvällen:))
    Du är för härlig:)
    Och du har det så himla mysigt vid poolen, och en närbild på den fina fågelburen också.
    Fredag i morgon:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Haha... tack för dagens skratt!

    Hoppas du får en härlig fredag och en skön helg.

    Kram
    Helen
    vitaestilo.se

    SvaraRadera
  4. "Asg"..... Du är för härlig du! Hände mig för länge sen, men en kamrat kom till undsättning...efter lång väntan i provhytten!!
    Åhhh, så fint gjort av dig, och även framtida fest! Underbart!!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Hahaha, liiiite jobbigt läge med klänningen!

    Jag tycker inte alls du behöver be om ursäkt för förra inlägget. Man kan visst få berätta att man gjort nåt bra. Särskilt när man samtidigt kan tipsa andra om att göra samma sak!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Oj så tokigt det kan bli i en provhytt. Otur att fastna i klänningen. Tur att du kan skratta åt det.

    Ha en bra helg

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. That is really an bad experience but then i am happy somebody help you.

    SvaraRadera
  8. Ojojojoj.... vilken upplevelse... ;)
    Läste förra inlägget... så fint! Läste ju om din fest och pengarna förut också, men det tål att upprepas och jag tycker inte alls att du slår dig för bröstet på något vis! Jag tycker det är jättefint gjort och så himla bra att inspirera andra!
    Du är en varm och fin människa, det har jag förstått! Inte minst med tanke på hur du kämpat med mina röster ;) =) <3
    Ha nu en härlig helg vännen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Ja du är bara för härligt ! Tur att du kan skratta åt det .Ha det bäst vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  10. Oj, va jobbigt i provhytten, men väldigt kul såhär efteråt, jag hade själv dött ;)trevlig fredag till dig/er ses vi på spinningen på lördag morgon 09:00 öster?

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  11. Du är väl bara för underbar du vännen..:-)

    Nej jag kommer inte på Stora Bloggdagen i år.

    Ha en fin fredag
    Stor kraam Susanne

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det var jättefint gjort som du gjorde på din fest. Oj, vilken panik i provhytten! Kram Stina
    Ha en fin helg och tack för dagens skratt.

    SvaraRadera
  13. Hahahahaha!!! Jag garvar så jag nästan satte vinet ihalsen!... fan du e ju inte riktigt klok, Madicken ;-)
    Herregud, jag hade dött!!
    Kram tokfia!
    Judita

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥