Follow my blog with Bloglovin

onsdag 21 maj 2014

5:2

 Hej hej!

Under några dagar har det pratats så mycket om 5:2 dieten och det har nog påverkat mitt undermedvetna tror jag för i går efter jobbet så bara tvärbestämde jag mig...
NU KÖR JAG!!!
Jag som inte skulle följa någon diet...
Men nu har jag fått nog av att kläderna bara krymper.
Det här tror jag faktiskt kan passa mig...
Så jag köpte nya billiga vågar en billig bok och slet fram måttbandet..
Nu jäääsicken...;)
Att kliva upp på vågen i morse var ett dystert ögonblick eftersom den gått åt helt fel håll sedan Januari då jag liksom skulle ta tag i mig själv..
Lite stel känner jag mig också eftersom jag tvingade med 
mannen och sonen på en snabb PW i går kväll.
Huuuua vad mygg det var....
Vad gör de där undrar jag... i vår skog!!

 Jag har inte läst något alls i boken än..
Slog bara upp en sida med recept och blandade mig en smoothie till frukost.
Haha.. det är typiskt mig... 
Ska jag göra något så börjar jag innan jag vet hur man gör...
Det brukar alltid bli bra till slut i alla fall..;)

Sånt här väder hade vi i morse och jag tänker att jag kan fokusera på det
 ikväll då jag förmodligen är hungrig som en varg.
Ha en fin dag nu och ät lite åt mig!
Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Blir alltid så glad när jag kikar in här hos dig för du bjuder alltid på så många fina bilder och härlig inspiration.
    Det där skulle jag också behöva men jag kör på lite extra med träningen istället och försöker minska ner kolhydraterna. Alltid ska man tampas med dem där extra kilona som envist biter sig fast runt midjan...
    Lycka till!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Gullstrumpa!!!
    O så lägger jag ut bilder på glass o annat gott o frestas... fy mig!
    Jag lovar att äta lite åt dig då:)
    Men smoothie är ju jättegott, och testa chiapudding med massor av frukt till också jättegott och huuuur nyttigt som helst.

    Du vilken fin urna:))) Ja, den måste varit tung att släpa runt på;-) Men vad gör man inte för något man vill ha liksom;-)

    Nähä, skriva klart min ant innan jag går för dagen kanske;-)
    Sen blir det ju Sth to-fr igen. Tror det är en bra kurs, hoppas det iaf. Segt bara att vi fick ta sena flyget hem och är inte hemma förrän nio... Nåväl
    Ha de gott nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Alltid värt att testa! Min man började med 5-2 för ett par veckor sedan. Han äter nog tyvärr för lite under 2 dagarna men det är hans beslut. En del funkar det ju bra för. Jag är i samma sits som du och nu kommer jag hem till nya rutiner igen. Ska försöka köra en kickstart från Ulrika Davidssons bok, mest för att hålla fokus.tack för alla fina bilder, har njutit av en massa inlägg här på flygplatsen i Amsterdam i väntan på flyg. Kram Milla

    SvaraRadera
  4. HAllå stumpilumpan!
    Haha, ja du e ju för rolig du! :-)
    Konstigt det där när kläderna krymper liksom... Det gjorde mina med så i mars köpte jag ett STORT parti Nutrilett Smoothie och bytte ut 2 måltider om dan. Sen krympte kläderna! Tjoff! På helgerna äter jag som vanligt, mycket sallader och utesluter pasta och potatis. Jag har mått bra och känner ingen hunger (första dagarna var det ju lite nervöst men sen gick det bra).
    PÅ nyhetsmorgon sa de att man måste tänka på att hålla maten i balans. Man kan ju tycka att en hemmagjord smoothie inte är så farligt och väldigt nyttigt, men om man tänker efter så är det rätt MYCKET frukt(socker), mjölk eller yoghurt i ett enda glas...
    Och så har vi boven VIN. Inte bra om man vill gå ner i vikt, men hur fanken ska man klara sig utan DET?? ;-)
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Blir alltid så glad att kika in hos dej underbara bilder och härlig inspo .Ja det är många som gillar 5:2 dieten .Hoppas att det funkar .Lycka till vännen .Ha en skön kväll .Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Ja dessa dieter ;)
    Jag är sån som brukar prova alla dieter som finns , de flesta funkar faktiskt.....ett tag;). Maken kör just nu 5:2 dieten och det funkar kanon även om han inte är jättenoga med att väga mat
    Kul om man ser resultat fort annars tröttnar man ju, iaf jag;)
    Kram
    Annelie i Kårsta

    SvaraRadera
  7. Hej Katarina!
    Jag kikar in på din blogg varje dag och blir inspirerad av dig och ditt fina hem.
    Jag har känt igen mig i dig när du har skrivit om att du ska börja ta tag i vikten och röra på dig men att det sen inte blivit riktigt så... Jag själv är 40 år och har tänkt så i flera år! Mått dåligt över att kläderna krymper och inget passar (jag vet att jag inte ska gnälla egentligen för jag är ändå inom det "normala", tror jag är rätt så lik dig i kroppen). Men så efter helgerna i januari så började jag och min man med 5:2 - jag som avskyr allt vad dieter heter och aldrig skulle gå på diet! ;) samt att vi började gå ut och gå (så fort vi kunde utan att jogga) 2 ggr/vecka, ibland 3-4 ggr/vecka. Men jag bestämda att går jag 2 ggr/vecka är jag nöjd, blir det fler är det en bonus - jag ville inte ha för höga krav på mig för då skulle jag ge upp. Jag är, VAR, nämligen den lataste, minst aktiva personen i universum. DET HAR FUNKAT FANTASTISKT! Jag har inte vägt mig på 10 år, vill inte göra det heller, men jag har fått köpa nya byxor som är ett par storlekar mindre - jag har fått tillbaka min Levis-rumpa! ;) De 5 dagarna jag äter som vanligt, äter jag vad jag känner för, även fika, på helgerna godis och vin. Så fina Katarina - Kör på! DU FIXAR DET! Jag som har känt igen mig i det du skrivit om vikt och fysisk aktivitet och att det inte blivit som du villat - är övertygad om att fixar jag det fixar du det! Jag hejar på dig!
    /Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Ser så gott ut!

    Ja de där jäkla myggorna. Kan vi vi inte fixa nåt bra bloggerbjudande till dem. Typ, billig flygbiljett till Sibirien eller nåt!!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hallå! Du måste berätta vad du äter när du fastar, kanske jag kan hänga på dig..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Hej!! Läser din blogg varje dag... tycker att du har en jättebra blogg, får massor av insperation av dig... har samma problem som dig... kläderna känns alltid för små, så i januari började jag på viktväktarna och det är det bästa jag gjort. Har gått ner 11 kilo och har i stort sett ätit allt.. men inte jämt.Känner att det inte får bli för krångligt. Lycka till .// Ingela

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥