Follow my blog with Bloglovin

söndag 11 maj 2014

Skållat troll

 Hall där!
I går var det fest här..
De sista gästerna gick hem runt fyra i morse och jag som har svårt att sova sitter här nu..
..och gäspar i soffan och inser att jag börjar bli för gammal för sånt här...;)
Alltså att vända på dygnet..
Men trevligt hade vi förstås och mitt i natten var det några tokar som
 bastade och kastade sig i den ISKALLA poolen.


 Jag dukade med små nejlikor och de fina servetterna från
Day Home som låg i goddiebagen från Stora Bloggdagen.
♥♥♥
 Ni är så kloka så kloka mina zybervänner.
Såklart är det ju bättre att städa efter festen...men ni vet hur man är..
Man vill ju ha det rätt ok i alla fall.
Så jag for runt som ett skållat troll i går men jag kände mig faktiskt
inte stressad utan tänkte att det vi hinner, det hinner vi..;)





 Vi är 10st som brukar träffas några gånger om året och ha olika mat teman.
Det har varit allt från Italienskt till Amerikanskt.
Den här gången körde vi tapas från alla världens hörn.
Alla tar med sig ca 3 olika rätter och det blir ALLTID alldeles för mycket mat.


 Till efterrätt hade jag gjort pannacotta med vit choklad i.
Såååå gott...

Å självklart trängde vi ihop oss i vårt pyttelilla tv-rum och såg finalen.
Tyckte ni rätt låt vann?
Vi höll så klart på Sanna men nog var vinnarlåten bra..
Ha en härlig söndag!
Kram Katarina

19 kommentarer:

  1. Gud så mycket gott, jag kommer gärna förbi på några left overs......Så galet kul med en riktig fest, jag hoppas vi kan ha det i sommar o fira mannen. Höll stenhårt på Österrike, vilken pipa den mannen har, gåshud är bara förnamnet, så japp för mig vann helt rätt låt. Ha en mysig dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Fin dukning och massa god mat ser jag. Hihi här är vi med för gamla för sådana bravader.
    Ha en fin söndag, Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fest, så mycket god mat och så fint du hade gjort. Gissar att trollet inte kommer göra mycket idag, jag vet hur det känns efter en sån fest...
    Slappa och ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Wooow vad mycket gott! Ja den dukningen var lite mer planerad och tjusigare än min. Ha!Ha! Kul med fest fast jag håller med, dagen efter är inte så rolig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Om det blev något kvar så kommer jag BUMS!! Himmel så mycket gott!
    Vi hejade på Sanna och jag tyckte bättre om vinnarlåtens budskap än själva låten!
    Visst ska alla få tycka och vara precis som de är! Bra tycker jag, så nu när man slipper att raka sig vet man aldrig vad som dyker upp i rutan på mina dagens om några veckor...! 😄
    Kanske en och annan buske både här o där?!... Hihi!
    Love and piece darling!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Åh vilken kul fest ni verkar ha haft - och så mycket gott! Vilken jättebra idé med tema på maten och att ta med tre rätter var, men jag förstår att det kan bli en del över...
    Om rätt låt vann? Ja, det tycker jag absolut! Kanske inte musikaliskt, men med tanke på innehåll och annat...
    Önskar dig en skön och lat söndag! Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  7. WOW så mycket god mat .Ja är det fest så är det !Men dagen efter är ju inte skoj .Härliga bilder .Ha en skön och soft söndag vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  8. Men vad mycket god mat, antar att ni har massor kvar. Kanske hamnar i matlådan i veckan. Kanske har du tid att titta förbi en snabbis någon dag
    och kolla på mina planteringslådor.
    Nu ska jag iväg på Linebyevany i Örebro.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Oj vad mycket gott, gillar verkligen tapas/plockmat som tar tid att äta :). Häftiga skumpaflaskor kvällen till ära. Visst var hen bra och har en enorm röst men jag tyckte själva låten var lite seg. Höll på Sanna.
    Ha nu en slapp och skön söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!

    Tänkte först, hur i hela friden hann du både städa, fixa OCH göra all den där goda maten!?;) Sen såg jag ju att ni hade knytis, haha fick lite prestationsångest där;);)
    Så fin dukning och den där maten såg ju helt fantastisk ut!:)
    Vi var ute och firade en kollega igår och när vi gick vidare efter middagen hamnade vi på O'learys precis när Sanna skulle sjunga. Å va bra hon var! Vinnarlåten har jag däremot bara hört en gång och den var väl okej.

    Såg att du tänkte åka på bloggeventet i augusti, jag med!:) Vi kanske kan få till någon samåkning? Kanske inte behöver bestämma det nu, är ju ett tag kvar men men;);)

    Ha en fortsatt fin Söndag!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Wow vilken fest! Så mycket gott och vilken efterrätt du gjort! Perfekt med knytis, nog med allt jobb som städning, dukning m m innan...
    Alltid lika snyggt hos er, ser en lampa med vit skärm i fönstret, vart kommer den ifrån? Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Haha, det tar på krafterna att ha roligt! Tur att det oftast är värt det. Trodde först att ni gjort all denna mat själva innan jag såg att alla bidrar. Såg gott ut.

    Ja, jodå, kanske var det en bra låt. Hen hade ju en grym röst!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. La table est très joliment dressée.
    Mmmm toutes ces bonnes choses à manger, j'adore les spécialités italiennes.
    Bonne soirée.
    Sabine

    SvaraRadera
  14. Hej sötlök!!!
    Kl 4!!!!!! Ni måtte vara galna;-)))) Ja, en gång om året orkar jag vara vaken så länge och det är på nyårsafton ha ha ha.
    Igår somnade jag väl i soffan och hörde inte alla bidrag... Hmmm, tyckte inte det var nån, av de jag hörde ha ha ha, som kunde mäta sig med Sanna..
    Alltså såg du Frankrikes bidrag.. Jösses!!!
    Puhu, jobb imorgon då... Det är ju sååå skönt att vara hemma.. Men jag går ju hem vid lunch så det ska la gå;-)
    Åker sen till Sth med jobbet on-to, så då tar jag ledigt på fredag, blir ju heldagar då då jag hamnar ändå på plus..
    Nähä, snart väntar sängen=)
    Kraaaaaaaamar vännen!

    SvaraRadera
  15. Hihi, jag sover inte mycket nu för tiden men det beror inte på att jag är uppe halva nätterna och festar precis.. =)

    Gudars vilka fina bilder från ert uterum. Ja den där Lotta hon kan allt sin sak, men även du är ju så duktig på detta med inredning.

    Kram/ malin

    SvaraRadera
  16. Vilket party!! Du milde vad mycket goood mat, ser helt makalöst ut! Gillar såna fester, men visst är det en del jobb med det;) Superfin dukning, mycket snyggt! Finalen blev ju spännande på ett sätt och helt rätt låt vann tyckte vi även om Sanna var super, men den vinnaren...wow så härligt för hela världen! ♥

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  17. Åh, himmel såååå mycket gott framdukat!! den festen hade jag gärna kommit på, men jag hade struntat i bastun och bara suttit vid matbordet och gottat mig jag...
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  18. Klart man vill fixa lite innan gästerna kommer också, men jag är helt inne på att det man hinner det hinner man. Och gästerna kommer ju för att träffa er och inte för att se om ni har städat. Men vilken kul fest ni har haft. Och gott att äta :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  19. men gud! vad är de för massor av gott på ditt bord? kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥