Follow my blog with Bloglovin

onsdag 30 juli 2014

Framflyttad resa

Från vårt eget Grekland hemma till den kommande semestern....
♥♥♥
Minns ni att jag berättade att vi ska till Kreta i september?
Det ska vi fortfarande men vi har fått ändra lite i planerna.
Vi blir ju 3 par som åker och herr L...
..ja han hade helt förträngt att han skulle till Las Vegas i början av sept...
haha...hur kan man glömma bort en sån sak?? Kan man ju undra...;)
Hur som helst så har vi nu bokat om och åker i slutet av september i stället.
Det är kanske inte lika varmt längre då men fullt tillräckligt för oss i alla fall.

Nu blir det ett lite större och finare hotell än det förra och det är ju inte heller några fel.
Det här hotellet har både stor spaavdelning och gym så jag tänker att man kanske ska vara duktig och förena nytta med nöje..;)
Dessutom har jag ju nu ett bra mål för att både komma i gång med den där träningen och få vikten att vända neråt innan vi åker dit. Förhoppningsvis kommer vi därför hänga där i gymmet lite...
....inte för att vi måste utan för att vi vill det!
När jag kör spinning och det är så tungt att jag nästan ger upp...
(som det var i kväll)
..ja då ser jag plötsligt framför mig hur jag vandrar där längs Chanias mysiga gator och gränder
 i en av de fina klänningar jag för tillfället ser ut som en stoppad korv i...
..fast i synen ser jag förstås inte ut som en korv...
Mer som en graciös...morot...
Hmm....NEJ NEJ...som en graciös...älva...japp just så..

Å när jag fått den synen på näthinnan..den av älvan...
.. då går det att trampa på ett tag till.
Har du målbilder av dig själv i huvudet då du tränar? Eller vad motiverar dig?
Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Haha, du är så rolig! Graciös morot, hahaha. Jag såg dig framför mig :-)

    Förresten, jag laddade upp ett par bilder till från Perla som jag hade missat. Så ser du liiite mera.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så rolig du är! Du ser så fit ut, så det är nog ingen fara med "stoppad korv"
    Jag motiverar mig inte, jag tvingar mig!!!
    Sätter upp ett mål hur jag ska träna ex 3 ggr/ vecka. Hinner(=orkar) jag bara en ggr mån-fre, måste jag köra både lördag och söndag. Att anmäla sig till lopp är också ett bra sätt att komma i form. Gör bara inte som mig- anmäl dig dagen innan ett lopp som jag gjorde i går....men jag överlevde. Det var dock tungt att dra runt på grill- och roséfluffet som satt sig på kroppen under sommaren. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Självklart har jag målbilder som tex. en graciös morot, Fniss! Jo jag tänker mig själv lite starkare, lite bättre.. och mycket snyggare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt med semester i september. Då har du något att se fram emot. Gym och spa är ju riktigt härligt om man kan få på sitt hotell. Så tjusigt hotellet såg ut. Hoppas att ni ska få en underbar resa i september. kram jannice

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥