Follow my blog with Bloglovin

torsdag 31 juli 2014

En gårdagens


Gårdagens lunchdate hade jag ju med fina Helena.
Hon bor ju i staden jag jobbar i så ibland tar vi en lunch ihop.
Visst är det väl de bästa av luncher då man träffar en kär vän och babblar en stund!?
Det blir ju ett sånt härligt avbrott i jobbet och vardagen.
När man kommer hem till Helena stannar man upp en stund där vid grinden och bara njuter av den fina framsidan. Såååå snyggt med olika sorters sten och gröna växer av olika slag.


Vi gjorde det enkelt för oss och köpte sallad och åt direkt ur burken....
Meningen var att vi skulle sitta där ute vid den underbara poolen men just som vi satt oss ner blev jag stucken av en geting...rakt i låret.
Eftersom jag fick lite smått panik flyttade vi in i köket i stället.
Helena var snabb och blötte en sockerbit som vi kletade dit så nu känns det faktiskt ingenting längre.
Alltid när vi träffas blir det en hel del bloggsnack...
...och mycket foto/kamerainställnings prat.
I dag lärde Helena mig allt hon kan om olika objektiv och joooo jag tror att lite av det hon
 sa stannade kvar den här gåången...;)
Så har vi den här bedårande lilla grishunden...hon är ju så go o söt så hälften vore nog.
En sån glad och trevlig liten fröken att man helst vill stoppa henne i väskan o ta med henne hem..;)
Så provfotade jag såklart.
Ser ni Helena där i spegeln... hon står där och instruerar mig..;)
Jag testade även hennes objektiv på min kamera så några av bilderna är med det
och några med mitt vanliga...
Jag tackar ödmjukt för era gulliga kommentarer om att jag redan tar fina bilder...
Det beror ju naturligtvis på vem man jämför med och sen ligger ju det vackra i en bild
 i betraktarens öga...och där ser vi ju alla olika saker..;)
Jag strävar efter att kunna ta skarpa bilder med fint ljus och bra kontrast.....
...inomhus. Ute är det ju inte lika svårt!
Jag har än så länge bara börjat fatta lite lite...
Har myyyyycket kvar att lära...;)






Så efter en date med de här 2 brudarna och Helenas lilldotter orkade jag jobba några timmar till.
Ha en toppen dag nu!
Jag jobbar sista dagen den här veckan..;)
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen jättefint hos Helena! Härligt med en liten dejt så där.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Mysigt att kunna träffas över en lunch o få babbla av sig. Saknar er båda, men om allt går enligt planerna hoppas jag vi landar uppe hos er någon gång i mitten på nästa vecka, jag mailar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. wonderfull pictures .... i like it!!!!
    kind regards
    Manu

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig lunchdate hemma! Men fy, stackars dig som fick ett getingstick!

    Det är kul att fota! Skulle vilja ha en systemkamera. Men de är lite bökiga att ta med.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Så härligt med lunchdate, håller med om att det blir ett fantastiskt break i arbetsdagen. Vad roligt att se bilder från Helena med dina "perspektive".

    Tycker du skall plocka fram symaskinen för det är ju så roligt. ;-)

    /Camilla J

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig lunch. Trist med getingstick bara, det gör ju så ont. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Ja,du tar så himla fina bilder du. Jag skulle med vilja lära mig allt om min kamera.. Man lär ju sig alltid något nytt med. så fint din vän bor med. Så himla fin inredning ni alla har. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig lunch! Jag hoppas det gick bra med getingsticket.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder! Och härligt med vänner och härligt tjejsnack! :)
    Mindre kul med getingstick...usch...
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder! Och härligt med vänner och härligt tjejsnack! :)
    Mindre kul med getingstick...usch...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Å så härligt, men en underbar lunchträff med fina Helena, synd bara att du blev biten, hoppas det gick bra.
    Hon har precis som du ett underbart hus som alltid bjuder på härliga bilder och inlevelse.

    Ha det gott i sommarvärmen <3

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  12. Kul att ta en sån där break från jobbet och luncha ihop med en god vän. Men du vad hemska de är getingarna redan, kryper på golven och är överallt. Förstår att du fick panik. Jag fick ett tips igår men har inte hunnit testa ännu, man skulle klä in en tallrik med aluminiumfolie och lägga på kaffepulver som man antänder...skulle bilda en rök som getingarna inte tyckte om.

    Nu har jag bokat biljetter och hotellrum så det vore väldigt snällt och roligt om jag fick åka med er, vilka är ni som åker?
    Ser verkligen fram mot detta nu trots att jag redan är nervös....är ju lite osäker inför nya kontakter :)

    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥