Follow my blog with Bloglovin

tisdag 26 maj 2015

Ny brokig duk....

Godmorgon!
Gääääsp...skönt att jag är hemma och "VATár" i dag.
Kajsa ska ta olika smärtstillande efter ett visst schema...
Så efter att ha tagit de sista vid 23.30 i går var det bara att ställa klockan på 06.00
nu på morgonen....så har vi det där med konsten att snabbt kunna somna om...
Den konsten besitter inte jag...så japp det blir skönt med en hemmadag i dag.
Nu har det just ätits glassfrukost här....och ni ska få se vilken fin duk jag köpte förra veckan.
Jag använder ju nästan aldrig dukar eftersom jag tycker det är snyggt att duka med bara underlägg på våra träbord....eller så är det för att jag hatar att stryka..;)
Men kolla!
Nog blir det snyggt!
Man ändrar ju så enkelt hela känslan.
Den här blå är tunn och ger en sval och lätt känsla av sommar.
Gillar den massor. Å man behöver ju inte ha den på jämt...
Snyggt att bara duka lite enkelt på en sån brokig duk.
tallrikar Cervera, glas Ikea, bestick Zelected by house, korg Tine K, ljusstakar Affari
Här ser ni märket i fall ni vill googla efter en likadan.
Jag köpte min på Asperum här i Örebro.
Jag tror den är 150x220.
Här kan ni se vart matbordet hamnade i uterummet efter ommöblandet..
Ni ska få se rummet i sin helhet snart... måste bara fixa några små detaljer först..;)
Ha en toppen dag!
Kraaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Snygg! Liknar lite Paisleymönstret i de påslakan vi lottar ut nu.. : ) Blått och vitt är så fräscht! : )

    SvaraRadera
  2. Men vilken underbar duk. Den gör ett lyft även som du skriver att det bara är fint att duka med underlägg =)
    Men super snyggt blev det... Älskar detta mönster.. Ha en toppen dag!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har en liknande blå som används flitigt på sommaren! Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Ååh vad fint! Blått är ju så snyggt på sommaren!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin duk, så härlig! Ljuvligt med blått och vitt.

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥