Follow my blog with Bloglovin

måndag 25 maj 2015

Vardagslyx i vårsolen

Hej hej!
Här myser jag i soffan med en nyopererad stackare..
Ont ont ont gör det att ta bort mandlarna...å värre blir det tydligen om några dagar.
Stackars stackars!
Så här sitter jag framför Twilight....hmm...jag har ju redan sett den. Kajsa kan se filmer hur många gånger som helst...precis som sin pappa...jag blir mer rastlös och tycker ärligt talat det är lite slöseri med tid.. haha...
Men en bra kompromiss är väl om jag sitter bredvid och bloggar samtidigt?!
Så kan jag kika upp ibland och säga ååå...aaaa..mmmm när Bella har sin fina brudklänning osv....;)
I går var det riktigt sitta-ute-och-äta-lunch-väder..
Vi bor på ett väldigt "nässligt" ställe så att fixa lite supergod och superlätt lunch går alla tiders.
Massor av olika recept på nässelsoppa hittar du här.

 Tänk att vi snart går in i första sommarmånaden.
Visst är det underbart!
Att sitta ute och äta är vardagslyx på hög nivå..eller hur?!
Mer behövs inte!
Nu ska vi snart pausa här...
Det får ju finnas gränser för vad man offrar för en nyopererad...
Ernst ingår INTE i det..;)
Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Härligt med lunch ute!! Era stolar på uteplatsen, är det riverside från Mio? De är såå fina. .....men lite dyra :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Ja det är de stolarna. Vi köpte dem som ett paket ihop med det runda bordet som vi nu har i matrummet.
      Men visst är de dyra men vi resonerade oss fram till att i det långa loppet blir de inte så dyra eftersom de är underhållsfria..;)
      Bara att spola av och de är lika fina år efter år. Vi har haft dem i precis 2 år nu och ser ingen skillnad alls..;)
      kram

      Radera
    2. Tack för ditt svar! Visst är det bra med konstrotting med tanke på underhållet!! Såg att de sålde ut dessa för 995 kr/st på vår Mio, måste kika igen för jag gillar dem verkligen :)

      Radera
  2. Heeeeeej!
    Å hu, nu är det din loppas tur alltså... Tyra har ju tagit bort sina... O det är ju värre om man är lite äldre hr jag förstått...
    Men att söva henne var det värsta jag gjort i hela mitt liv...
    Sen fick hon en liten klocka som hon pinglade på och då kom mamman må du tro... Vill du ha glass? Vill du ha nudlar? Vill du ha vatten.?
    Nudlar kunde hon få ner iaf. Men annars var det mycket glass ett tag.
    Och så stränga order om att vara stilla, inga hastiga rörelser eller så. Hon fick inte ens ta en promenad första veckan...
    Så det blir väl flera Twilight kanske;-)
    Hälsa henne från mig... Sötnosen!
    Ja, i de lägens spelar det faktiskt ingen roll hur gammal man är, då vill man ha all uppmärksamhet man kan få <3 O det vet jag att hon får, med lite utrymme för Ernst då;-)
    Kraaaaaaaaaaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga vårbilder!
    Krya på till dottern och kram på er!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det toppen att man äntligen kan sitta ute.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Det är så underbart tid nu när man kan sitta ute. Nu väntar vi på den riktiga sommarvärmen!

    Stackars liten! Hoppas det går över fort.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Älskar den här tiden på året när man börjar kunna flytta ut igen. Tyvärr är det fortfarande liiite för kallt för att sitta ute och äta tycker jag. Sen kommer jag gnälla på att det är för varmt och allt är precis som vanligt. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Härligt somriga bilder... Vi äter middag i uterummet varje dag i princip, från april - oktober.
    I vår familj har nästan alla "barnen" opererat bort sina halsmandlar... Hoppas hon kryar på sig snart!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Haha det är bra att sätta gränser för vad som ingår. Operera halsmandlarna är inte kul. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥