Follow my blog with Bloglovin

måndag 24 augusti 2015

Aldrig smakar det så bra.....

 Hallå där!
Jag mår inte alls bra än även om det är mycket mycket bättre..;)
(magsjukan och febern är över, det är bara tyngden i huvudet och tröttheten som är kvar)

Jag måste ändå till jobbet så därför sparkar jag i gång mig med 
Måndagsmorgonmys...
Det låter väl mysigt? Precis vad man behöver en måndagsmorgon..
Å har ni tänkt på att man alltid säger...
-Å va lyxigt det ska bli med hotellfrukost...
Bästa bästa!!
 Å nog är det härligt att gå där och välja o vraka bland faten på en stor buffé..
Men sen kommer man hem...
Å då tycker man någonstans ändå att frukost aldrig smakar så bra som just hemma...
 En kopp kaffe och tända ljus i lugnet hemma.....
 ....å med litet sällskap som ligger nedanför....
Tyst tyst så hon inte hörs.....
Tigger man vid matbordet blir man nämligen bortjagad....;)
Så kikar jag ut genom fönstret och konstaterar att det där regnet som skulle komma idag...
Det har inte kommit än....kanske hinner jag sitta en stund ute sen och andas sensommarluft...
Det vore ju härligt!
Nähäni bäst att packa sig i väg så jag kommer hem igen...
I dag blir en sån dag då jag bara gör det jag absolut måste på jobbet...
Sen åker jag hem o bäddar ner mig igen.
Hoppas ni alla pigga o glada får en fin dag...
Å ni som inte är pigga o glada...
Tänd några ljus, ta en kaffe och ha lite måndagsmys...;)
Kram Katarina

6 kommentarer:

  1. Men vännen, fy så trist att åka på en sådan baskilusk, skönt att du mår bättre i alla fall. Jobba nu inte för länge utan se till att komma hem kvickt så du kan bädda ner dig igen. Skickar stora och många kryakramar till dig snäckan. Tina

    SvaraRadera
  2. Hej

    vilken otur att du skulle åka på magsjuka den hade ju kunnat vänta iaf tills du kom hem. Men det måste vara skönt att få vara hemma igen och hämta orken på känd miljö.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Egen frukost hemma är så skönt... en bra start på dagen! Hoppas du snart blir av med den där skiten!
    Ta det lugnt på jobbet!

    Kryapådigkram!! Anna

    SvaraRadera
  4. Så himla mysigt!! Skönt att du är piggare. Jag tänkte på det du som är mer ute och reser än jag.
    Snart ska jag åka till Italien och behöver lite tips. Är lite nojig över min systemdigitalkamera.
    Du tar med din kamera i handbagaet va? Kram

    SvaraRadera
  5. VIlken härlig resa ni haft, bara lata sig och ha det skönt, synd bara att du åkte på magsjuka! Minns min bröllopsresa för en herrans massa år sen, fick magsjuka dagen innan vi skulle flyga hem, jag kröp mellan sängen och toan, det hade inte gått att flyga... tur sånt går över ganska fort, men det är hemskt när man är uppe i det!

    Krya på dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tråkigt avslut ni fick på vad som annars verkar ha varit en mysig resa, men skönt att ni känner er bättre iaf. Vi åker ju till turkiet nästa måndag och jag hoppas vi får det lika mysigt.
    Krya nu på dig, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥