Follow my blog with Bloglovin

fredag 14 augusti 2015

Falkenberg Strandbad-Spa

Hej där!
Det har blivit dags att göra det man verkligen ska göra då man åker på spa...
Gå på SPA.....;)
Om man kliver ut ifrån Falkenberg Strandbads spaavdelning och går till vänster
möts man av det här...
Visst är det magsikt vackert?!!
Här kan man liksom bara stå och stirra hur länge som helst...

Men nu ska ju vi gå in...
....in på själva spat eller The Retreat Club som det heter..

Vi började som sig bör med lite bubbel i glasen...
Morgonrockar i prydliga höga rader och en liten shop där man kan köpa
 bland annat Nimues produkter som också är den serien som jag använder..;)
Den här bilden tycker jag är såååå rolig!!!
Haha...här har vi just fått veta att det är båda kamera och mobilförbud inne på spat....
Tror alla har lite smått panik....haha..
Nääärå...det går så bra så bra att inte vara uppkopplad hela tiden...;)
Skål älskade vänner!
Härifrån blev vi inslussade till en helt fantastisk egen liten värld...
Vi skulle få det som kallas Ivorypaketet. Du kan läsa precis vad det är här.
Där kan du också se bilder inifrån själva spadelen....
I stort så går det ut på varmt och kallt och sparitualer från hela världen.
Man får en noga genomgång av utbildad personal och sedan utför man allt från hamam
 till lerinpackning på sig själv eller varandra. 
Så så så härligt!
Det här är något som jag verkligen kommer att göra igen.

Eftersom min man inte är riktigt riktig alla gånger
missade han det där med en liten skopa olja i den sista torrbastun...
Han tog en hel näve och glänste som en nypolerad kopparbunke...
När Helena plötsligt frustandes av skratt viskar...
-hahahaaaaaan seeeeeer ju uuuut sooom eeeen......ppp.......stjärna.......
Hahaaaaaaaa...
Ja då brast det och vi bokstavligen skrek av skratt...
Där inne på spat där det skulle vara lugnt o tyst.....
Hahaaaaaa.....
Så kan det gå....
När vi blev ensamma i den mysiga eldrelaxen smygfotade vi med mobilkameran....;)
Så kliver vi ut..
Ut i den lilla relaxträdgård som hör till spat.


Här finns sköna sängar och fina utegrupper där man kan sitta eller ligga och läsa ,
sova, softa, prata eller bara vara....(=stirra ut i tomma intet;)
Väldigt nöjda, varma och väldigt väldigt rena 
iklädda de obligatoriska morgonrockarna begav vi oss till
Tina och Mr C´s rum...



.....för att avsluta vår spaeftermiddag precis som vi började den..
Med en skål för vänskap...

Du hittar Helenas blogg här.
och Tinas blogg här.

Så avslutar vi spainlägget med min favoritbild..;)
Ha en toppenfredag nu!
Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Så mysigt ni verkar ha haft det! Och vad härligt att ni trivs så bra ihop alla 6! Hoppas du får en fin helg. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Såå galet vackert det verkar vara där, måste nog ta mig dit nån gång. Och så himla kul att inte bara ni tjejer klaffar tillsammans utan även era fina killar kommer bra överens. Tänk vilken härlig vänskap bloggen gett er <3.
    Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Alltså, nu har ni plågat mig med bilder från det där stället så många gånger så nu måste jag ju bara åka dit! Nån gång! Ser helt fantastiskt ut. Vad mysigt ni verkar ha haft det tillsammans!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka galet härliga bilder!!!! Önskar av hela mitt hjärta att vi var tillbaka på detta fina hotel.
    Njut nu därborta i värmen
    Kram Helena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥