Follow my blog with Bloglovin

tisdag 25 augusti 2015

Swish swish......

.....ja swish swish....så snabbt det går numera....
...att föra över pengar alltså.
Har ni skaffat swish??
Alltså jag var rätt sen med det men nu kan jag inte förstå hur jag kunde klara mig utan.
Det är ju så så himla bra!!
Bara några dutteliduttar på telefonen så swish sitter pengarna på mottagarens konto.
Nej det här är inget sponsrat inlägg...tyvärr...
...det hade ju varit trevligt om någon hade swishat lite pengar till mig...
Jag använder nämligen allra mest swish till mina barn....
Men det är ju så så bra...
Som i dag då mamman i huset legat på soffan hela dagen o mest tyckt synd om sig själv.
Hon som just fått körkort tyckte ju det var toppen att hon då kunde låna bilen till skolan..
Jag ojade mig lite över vårt tomma kylskåp i morse.....
...ingen har ju riktigt orkat handla ännu...
..så sa hon glatt i....
-Men mamma, jag kan handla på vägen hem....;)
-Men det är rätt mycket sa jag...
-Det är luuuungt sa hon...smsá bara en inköpslista och swisha pengar så fixar jag det.
Så när jag skrivit den långa listan fick jag till svar..
"Kajsa fixar" å så en pussmunsgubbe...
Å då blir man så där varm i hjärtat o rackarns glad över att man har stora barn med körkort 
som kan hjälpa till......å att det kan få vara lite synd om en fast man är mamma....;)
 Så kom hon hem med kassarna som hon smidigt som en panter hivade in i kyl o frys..
Lilla snuttan längst bak i bilden satt bara där i några sekunder...haha..
Strax efter stod hon som hon alltid gör då vi handlat..med halva huvudet nerkört i påsarna 
på ivrig jakt efter något smaskens...;)
Jamen sen då...
Pengarna som blev över??
Ja de är ju bara att swisha tillbaka...
swish swish...så var det klart...
Så skrattade hon och berättade att hon kände sig såååå vuxen när hon gick där med en stor vagn
som hon nästan fyllde.... å sen berättade hon om damen bredvid henne som smakade 
på vindruvorna ur FEM olika förpackningar......??!!
Huuu alltså varför gör man så??
Varför är det just vindruvor?
Det är ju rätt sällan man ser folk ta en tugga på ett äpple eller skala en banan...
..tugga på en morot eller provsmaka tomater eller gurka......
Jag förstår inte det där och tycker det ser så himla illa ut..
Ursäkta om jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det är lite konstigt det där...
Å nya liljor till köksön som förhoppningsvis slår ut till helgen kom hon hem med också......
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Swish är kanon! Just det där när man är ute ett gäng, ska dela pä notan eller annat, swish swish bara! Barnen.... de handlar med Ica kortet, på mitt konto förstås :) krya dig nu!!' Kram

    SvaraRadera
  2. Så perfekt det där. Både swish och ungar som handlar. Och precis, det är nog så att de känner sig lite vuxna och kanske får en chans att välja det de själva tycker om. Men herregud, hur kan man ens komma på tanken att provsmaka så där. Dessutom tydligen helt synligt! Inte okej! Man har ju faktiskt inte ens betalat för det man äter.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det praktiskt med swish! Eller jag har ju inte testat än, bara skaffat ;)
    Praktiskt med vuxna barn med körkort är det i alla fall, det vet jag ;)
    Jag handlade också liljor nu ikväll, när jag handlade glass till kvällsfikat.
    Du, jag har sett värre trädgårdar än så! Och en robotgräsklippare kan jag verkligen rekommendera! Så skönt att aldrig behöva tänka på gräsklippning, dessutom mår gräsmattan toppen av den, då den klipper små små strån som gödslar.
    Krya nu på dig ordentligt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Swish är perfetto som man säger på italienska. jag swischade nyligen frisörpengar till tonåringen här hemma. Vilken Härlig kajsa du har som fixar och trixar. Bra uppfostran där.. Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Swich skaffade jag i våras något sånt.. Kan inte leva utan det... Hehe :)
    Så bra när man är ute på loppisar och vissa har swich där :)

    SvaraRadera
  6. Japp jag har swish och tycker det är super bra....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ja men det är ju bara en revolition det där swisch!!
    Ha ha o ändå tog det till typ sent i våras innan jag skaffade det;-)
    Gullfia som storhandlade!!! Det är så jag blir alldeles rörd.
    Å jag kommer ju själv ihåg hur kul man tyckte såna saker var då. NU däremot... Handla är inte min favoritgren om jag säger så.
    Skickar hellre maken på den ;-)
    Hoppas du känner dig lite piggare nu!
    Kram kram Anna
    PS: vad gillar du sideboardet?? http://www.furniturebox.se/sv/artiklar/carrie-avlastningsbord-120-massing-gra.html
    Finns på bloggen med;-)

    SvaraRadera
  8. PS: Man går INTE och äter i butiken... Herrejösses, så har aldrig ens Tyra gjort!!
    Banan delar Maxi i Kalmar ut gratis till alla barn, det har hon fått..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gratis banan till alla barn tror jag alla Ica har men de ligger ju på en särskild plats..;)

      Radera
  9. Ja, men visst är det praktiskt både med swish och med "stora" barn. Härligt när de vill och kan hjälpa till. Hoppas du känner dig piggare. Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Japp en himla bra uppfinning det där Swishandet :)
    Förenklar livet. Toppenunge som handlade.

    Ditt kök! Wow!!! In love.

    Ha en härlig dag! / Jane

    SvaraRadera
  11. Men det är ju kanon... Får nog skaffa mig det så jag kan swisha runt jag med... Du verkar må mycket bättre... Skönt det... Ibland tänker man att om man bara kunde bli sådär liiiiiiiiiiiiiite sjuk och få ligga på soffan en dag och äta vindruvor ngn vänlig själ lämnat kvar i druvförpackningen ;) bläddra lite i en trevlig tidning och ha det bra.... Men den sjukan heter inte magsjuka! ... Krya på dig ordentligt nuvet jag en frisker Katarina vill vi ju ha... ! Kramar Rose-Marie

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥