Follow my blog with Bloglovin

tisdag 1 september 2015

Falkenberg Strandbad - Middag

Hej hej...
Jag har kommit på att jag glömt visa er den allra sista delen från Falkenbergs Strandbad
Ni måste ju förstås få se mina bilder från den mysiga kvällen där.
Kanske har ni redan sett hos Helena och Tina...
Men mina bilder vill jag ju visa ändå.. å sätta ord på min upplevelse...
 ...å få längta tillbaka en hel massa...
Vi börjar med att se oss om i restaurangen...
Ni kanske minns att inredningen på Falkenberg Strandbad är något utöver det vanliga..
Alltså ALLT är så fiiiiint... varendaste detalj noga utvald....
Precis vid det här bordet närmst de stora panoramafönstren satt vi...
Under kategorin spa-resa kan ni se alla inlägg härifrån.

Om man är 2 kan man sitta lite mer intimt i mysiga fåtöljer...
Eller så kan man äta här i biblioteksdelen...
Eller här i den delen som kändes lite Bistro....
Å hur trevligt är inte det här då?
Livemusik... en riktig stämningshöjare.
Det förra inlägget från Falkenberg slutade här.
Då vi precis satt oss och börjat försöka välja vad vi ville äta för mat.
Ett glas bubbel medans man väljer ur den förstaklassiga menyn är ju inte fel...
Min lyckliga man har inte mindre än 2 vackra kvinnor vid sin sida.. ♥
Å ser ni här då!!
Jag kände mig rätt nöjd å glad jag med....;)

Å så maten....alltså...åååå...
Sååååå sååååå gott!
Oxfilé till förrätt och gös till varmrätt och ett himmelskt gott vitt vin....
Efter lyxiga smarriga efterrätter begav vi oss ner till baren..




Så satt vi där till efter midnatt och pratade och skrattade och stirrade in i elden..
Visst är det rogivande med en eld?
Man kan ju sitta och stirra hur länge som helst...
Särskilt i sällskap av rara vänner.
Så blev det morgon och vi kunde njuta av en låååång härlig frukost...
Lite biljard var vissa tvungna att spela....
...medans andra var tvungna att fota lite till...;)
Så lämnade vi havet, sanddynorna, ett fantastiskt spa-hotell och våra vänner...
...för den här gången.
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Vilket ställe! Så lyxigt läckert. Jättefina bilder... vill ha tillbaks sommaren när jag ser dina bilder.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kanonbilder och man riktigt känner lyxen i ådrorna när man ser dem. Mysigt. Det känns som om sommaren är över nu. Vi ska på fjälltur, 3 grader regn och snö lovar SMHI. Fniss??? Neeej. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Underbart! Så mysigt ni hade det.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt! Och elden ja, älskar verkligen vår kamin och att sitta där och bara låta tankarna fara runt medan man stirrar in i elden.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Så himla fint ställe ni var på där. UNderbart!! Kram

    SvaraRadera
  6. Vackert och mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Åhh vad jag längtar tillbaka, till er, till spahotellet, och till sommaren..
    Vad glad jag blev av Kajsas fina ord, hälsa henne det!!!!!!
    Kramelikram Helena

    SvaraRadera
  8. Mycket vackert ställe.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Ja vad vore livet utan go vänner go mat och lite bubbel till... Nada... Underbart!!! Kramar Rose-Marie

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥