Follow my blog with Bloglovin

tisdag 22 december 2015

Luddiga bollar kan ju inte vara goda...

 Hallå på er!
Ni glömmer väl inte att andas?
Jag hade en mysig lunch med R på stan å så snabbt hjälpa honom att köpa julklapp till lillasyster 
innan han började jobba.
Nu har jag flängt runt och städat lite här och lite där...
....helt ostrukturerat och så så typiskt mig...;)
Julmusiken skrålar ur högtalarna...och jag tänder fler och fler ljus
allt eftersom jag städat färdigt på ett ställe....
Så bär jag runt på ett vinglas med julmust och en pepparkaka..
(hmm...inte samma förstås...det finns ju många i burken..;)
Så tog jag paus och skulle försöka ta några mysiga juliga kvällsbilder på Sally...
Det gick inte alls...
Batteriet i kameran var nämligen helt urladdat så det fick bli halvsuddiga mobilbilder
i stället.... dessutom ville hon inte alls sitta fint med en tomteluva på huvudet..
Nä hon gjorde sitt bästa att ruska den av sig och äta upp bollen.....haha...
Kan ju inte vara särskilt gott!!
Vi får fortfarande vakta henne för ett speciellt paket där under granen...
Det är visst till mig...;).... och såklart undrar jag ju lite vad som finns där i som 
Sally tycker luktar så gott....;)

Är ni nyfikna på vad ni ska få?
Om ni nu får något förstås...hihi...
Jag menar endera har ni inte varit tillräckligt snälla...
...eller....
...det jag finner mest troligt...så har ni kommit överens om att inte byta julklappar...
Här byts det och vi har nog snarare trissat upp det än trissat ner...
Men så köper vi bara till vår familj och våra föräldrar.....

I morgon...ja då blir det en dag runtflängandes mellan olika affärer...
Men så ska jag också i väg och lyxa på nagelstället...

Ha en mysig kväll nu!
Kraaam Katarina

10 kommentarer:

  1. Heeeej!
    Lilla sötsmuan <3
    Jag har verkligen önskat mig DEN krukan från DET stället med DET fatet till;-) Himmel så besviken jag blir om jag INTE får min kruka från ST, haha ha ha... Nädå. han är rätt väldresserad vid det här laget;-)
    Men, det är dennes fru med. Inget annat än en skjorta från Eton duger åt min min och jag har sökt Sverige runt för att hitta THE SHIRT :-)
    And of course, I found it :)
    He he, och nu MÅSTE han ju öppna det på julaftonsmorgon så han har något att matcha sina flickor med ;-)
    Du, Tina tipsade om ett bubbel häromdagen.... JAMEN, löp o köp imorgon säger jag bara! GALET gott, precis min smak, så jag tror allt det faller Frun i smaken med:))
    Allt undanplockat, klapparna inslagna, maken målar... Snart bara MÅSTE jag få ställa saker på plats i hallen... ! ;)
    Duuu, ha nu en riktigt riktigt fin jul. Den bästa <3
    Massa julekramar från moi <3
    Hälsa din fina familj <3
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Vi har köpt nya möbler, både skåpet och ny soffgrupp, så vi har bestämt att inte ge varandra julklappar, jag och P. Till barnen blir det ju lite, men de har ju fått sin resa till London redan också. De nyblivna föräldrarna kommer få en hotellweekend i Sthlm istället för London ;) Så det blir inte SÅ mycket klappar under granen i år.
    haha, kan se Sally framför mig när hon helst av allt bara vill slippa tomteluvan... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Mysigt med alla förberedelser. Det verkar som att de flesta taggat ner med julstressen betydligt. Det är ju helt ok att köpa maten också. Varför ska man laga maten från grunden, just till jul, om man inte gör det annars!? Själv laddar jag för sista arbetsdagen innan jag kan gå på ledighet!

    Önskar dig en riktigt god jul!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Nåååå söta Sally, hon är ju för go alltså, och jaa rackarns vad de är lika hon och Nisse !! Vet du lilla Nisse har varit lite krasslig och jag blir ju sjuk av oro, han har haft typ som magsjuka, igår var han såå dålig, han stod helt still bara på golvet och skakade och spydde galla...så jag ringde till veterinäen, men de kunde inte ta emot oss, de hade fullt...vaaa !! Blir det akut så får ni åka till Luleå..himmel alltså..men som tur var så vände det i går kväll, jag handmatade honom, han drack vatten också kunde han somna i min famn...puuhh...jag blir så sjuk av oro då han mår dåligt.
    Nu är det dan före dan...julafton i morgon !!! Ha nu en jättefin jul, och kom ihåg att visa vad det är i det där paktetet som Sally också vill ha :)
    Kraaaam Anette

    SvaraRadera
  5. God jul Katarina! Måste berätta att jag såg din man i en butik häromdagen(säger inte vilken)...jag stod och pratade med min vän bakom disk i det lilla utrymmet som personalen har...min vän äger butiken ;) nåja såg din man vid kassan och han väntade på att få sin "sak" inslagen. Jag tittade ut och tänkte precis hojta nämen hej...men kom på att jag inte alls känner honom haha men det kändes som en gammal bekant :) men det jag känner till är ju genom din blogg. Han hade nog sett ganska frågande ut om jag hade börjat vinka och ropa hallå där, tänkte iallafall säga hälsa till Katarina men jag fegade ur hihi. Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svarat dig på din blogg...;)
      Hahahaaaaaaaa.....
      Kraaaaaaam <3

      Radera
  6. God Jul och ha en fin uppesittarkväll!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Tittar in och önskar dig och dina nära en riktigt skön uppesittarkväll :)
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Haha! Jo pepparkakor o must är gott! . En riktigt God jul till dig o familjen! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Här var det också en vovva som gick runt med sin julklapp idag på morgonen men hon får snällt vänta tills imorgon. Önskar dig/er en riktigt God Jul! Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥