Follow my blog with Bloglovin

fredag 18 december 2015

Oooh´what a night........

Gäääääsp och hallå säger jag....
Vilken natt!

Det började med Kajsa..
Varje år vid jul så hyr hennes skola 
Gustavsviks äventyrsbad en kväll efter stängning å så har de sin 
avslutning där.
Kajsa som verkligen ääääääälskar att bada var sååååklart där..
För er som inte varit där så är det stoooort med forsar, rutschbanor och vågbassäng.

So far so good...
 Ombytt o klar ska hon bara resa sig upp med sin väska...
samtidigt som hon slänger med huvudet sådär ni vet som man gör när man har långt hår..
PANG!!
Huvudet hamnade rakt upp i skåpsdörren ovanför
(det var sånna halva skåp ni vet)
Hon såg dubbelt och stjärnor en stund...
Det blödde lite och hon fick en pepparkaka
innan hon satte sig i bilen och körde hem...

Så här efteråt var ju just den biten himla dumt...
Vi borde ju ha åkt och hämtat henne...
Hur som helst så ringde vi 1177 och fick veta att
hon hade alla symptom för hjärnskakning.
Jag tror det är en lätt sådan....men det lär bli minst en dag i säng
för henne nu...stackars liten...
Hon som skulle åka med vännerna och titta på balklänningar i dag..
Tur det är ett tag kvar till studentbalen så de hinner...;)
Ja vi satt i alla fall uppe till lite efter 01... för säkerhets skull liksom...
Ringde och messade R som var ute med sitt jobb...
Sista bussen hem gick ju liksom 01.30 och att gå hem finns ju liksom inte 
på världskartan....Inget svar!!!
Han är ju visserligen 20 och han får ju absolut göra vad han vill men
ni vet ju hur det är....OROLIG är ju bara förnamnet...
Jag slumrade visst till till slut och vaknade med ett ryck kl 06
Ingen son hemma då heller...
Väckte M som också blev klarvaken...
Tillslut efter lite terroriserande kom ett sms...
"sover hos en kompis ;)"

ALLTSÅ GRRRR.....
30 minuter till å jag hade ringt polisen....
SKITUNGE!!!
Får man säga så? haha...
Å när katten slutar man gå upp i atomer så fort man inte har koll på vart barnen är?
Så här kan jag ju inte hålla på tills han är 40.....
Så summa sumarum.....
Dålig sömn=trött dag i dag...
meeeen
Jag ska luncha med min fina vän J... ni vet bruden...
Så det blir en bra dag ändå..;)

Men ooh´what a night!!
Kan man låsa in sina barn i sisådär 40 år??

Have a nice day!
Kram Katarina

6 kommentarer:

  1. Men shit vad jobbigt, både hjärnskakningen och en unge som inte hör av sig. Ja, man får säga skitunge i det läget, haha :-) Men jag tror att det här med oro har inget med ålder att göra. Jag har en mamma som oroar sig för allt och ingenting som möjligtvis skulle kunna vara en fara kanske eventuellt, typ. Och då är ju jag 50 och syrran 46!!! Det har nog mera att göra med hur man är som person.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Å vad jobbigt för er och precis just innan jul med....♥
    Hoppas allt går bra!
    Sååååå mycket mysigt inne hos dig vännen!

    Kramar i massor!
    Adela

    SvaraRadera
  3. Hoppas de löste sig! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, allt tokigt på en gång. Hoppas flickhuvudet mår ok idag! Oroa sig... Alltså när min dotter flyttade till USA slutade jag oroa mig. Det går liksom inte längre... Men när hon kommer hem och är ute o ränner har jag stenkoll! ;) kram!

    SvaraRadera
  5. jag känner så igen mig i allt det du skriver. Hur många gånger har jag inte faktiskt ringt polisen.. Knasiga och underbara ungar som inte fattar sitt bäste. Fina bilder som gör mig glad. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Meeeeeen aaaaaaaj.... Stackars Kajsa!!!
    Hoppas det känns bättre nu, lilla hjärtat :(
    Ja du... Inte förrän de flyttar hemifrån och man inte KAN ha koll misstänker jag ;)
    Å jag bara ignorerar detta nu känner jag, bar säger aaaaa och håller för öronen ;))

    Å... Måste sussa, två dagar till att jobba, sen minsann!
    Hörs vännen!
    Natti natt <3
    Kramar i lass...

    Såååååå fin med granen, lilla lådan och allt... Så julmysigt <3

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥