Follow my blog with Bloglovin

onsdag 20 april 2016

Hem till Fröken B

Alltså vilket väder vi har haft i dag...
Strålande sol och varmt o skönt.
Även fast jag suttit instängd på ett kontor hela dagen känner man ju
den där vårfeelingen ändå ju....man blir ju på ett strålande humör bara av att veta
att det är fint ute...;)
När jag kom hem kastade jag mig ut här en stund.
Eftersom vardagsrummet för tillfället är tonårsrum är ju det här vårt
stand in rum så att säga.... 

 Jag ska strax hem till våra barns första skolfröken....
Man får säkert inte säga så...det heter nog pedagog eller 
lärare, mentor eller något annat tjusigt...
Men allra raraste B är ju en fröken...
Ni vet en sån där som man önskar att ALLA som börjar 1:an får ha...
En sån som har ett hjärta som räcker till precis alla och några till...
...en sån som man på riktigt gråter ögonen ur sig för då barnen 
växer och måste lämna....

Henne ska jag hem till i kväll å sörpla kaffe o babbla om förr..
...då på den gamla goda tiden....å så ska jag se om jag kan kläcka
ur mig några smarta idéer om ett poolområde var det visst ja....;)
Hoppas solen lyser på er i dag alla rara som kikar in här!
Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Ja visst blir man glad av solen, trots att jag varit inne hela dagen. Vilket fint reportage, tydligen får vi inte den tidningen hit på vischan. Ha en trevlig kväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Halloj igen :)
    Ja visst blir man glad av solen, det är helt underbart :)

    Det var jag som frågade om plädar i soffan....Idag sprang jag genom Åhléns en snabbis, vet inte om du sett dessa som de har?! Tror de var en nyhet, vita plädar i bomull 130x170 cm...inte lika fint mönster som de du har men helt ok :) ......ville bara tipsa :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ååååå tack!! då ska jag kika där..;)
      Kraaaam

      Radera
  3. Här har vi också haft sol, men det har blåst riktigt kallt...usch... Vill ha varmt nu!
    Så söt hon är lilla damen där hon ligger på ryggstödet på soffan!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Ja och jag har suttit inomhus hela dagen grrrr. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Ååh Katarina! Nu är det jag som får tårar i ögonen av dina fina ord ( som du sa om mitt mail) ..Du ska veta att det är inte bara alla härliga barn som man saknar då de växer upp, utan alla fina föräldrar också. Ett stort tack för att du tog dig tid och för alla goda råd och tankar.
    Stor kram Brittis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara så så supermysigt... å nu väntar jag med spänning på bilder sen...;)
      Kram du fina och 1000-tack för blommorna och den fina presenten...(har inte öppnat än för jag måste fota i dagsljus...haha)

      Radera
  6. Skolfröken går jättebra!

    Men så fint du har det. Helt underbart precis som vädret idag.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥