Follow my blog with Bloglovin

torsdag 21 april 2016

Köket för 3½ år sedan....

 Hej hej!
Nu när reportaget kom ut så förlorade jag mig i byggminnen ett tag...
Då för 3½ år sedan......
 Så här såg det ut i Augusti 2012
Då var det våran 22kvadrat stora hall.
Här har vi börjat stöka till det som ni ser.
Vi rensar och röjer och kollar ritningar...allt i en enda röra....
 Det lilla kapprummet till vänster är rivet och allt gammalt klinker borttaget.
 Å här har vi "bara bilat upp lite"...;)
Rör till vatten och avlopp är på plats och golvvärme är nerfräst i betongen...
 Flytspacklingen kom 2 killar hit och gjorde.
Här har vi just tagit bort ytterdörren.....
Å här är det påbörjat med fönsterbyten
Vissa fönster sattes igen och alla fönster byttes mot mindre så att de 
skulle hamna över bänkskivan. Klinkret tog vi in hjälp till.

 Här händer massor.
Panelskivorna på plats på väggarna, fönstren bytta, takfläkten på G.
Den fick vi ju inte plats med helt och hållet i bjälklaget så det löste vi ju med en nerbyggd sarg.
Skåpen börjar komma på plats.
 En bit på väg och vi äter vår första middag här tillsammans med goa vänner...
 En regnig dag var det dags att byta det sista fönstret.
 Det här är vi jätte nöjda med. Det blev stor skillnad....
 Sista finliret lite här och där...
Lagom till min 40-års dag är det äntligen färdigt och vi
njuter ärligt talat fortfarande lika mycket av vårt
stora ljusa kök...;)

Jaa..ni...vad roligt det är att förlora sig i minnen ibland...
Å va himla roligt att man har bilder kvar
för oj vad lätt det är att glömma hur det verkligen var...
..hur jobbigt det var, vilken tid det tog...
..men samtidigt hur roligt det var!!

Ikväll ska jag på aw med min vän J....
Det blir mysigt att få prata ikapp för nu var det på tok för länge sedan vi sågs.
Hoppas ni får en fin kväll!
Kraaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Vilket jätteprojekt, men så har ni ju fått ett helt fantastiskt kök! Förstår om det var värt jobbet :)

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb ni gjort. Men vackert och fint blev det.
    Love it.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja ert underbara kök. Förstår ni är nöjda. Så fint reportage. Snygga både du& dottern.
    Ha det gott.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att ni njuter, det är så himla fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Älskar med ert kök!!! :))
    Ja, du det är verkligen roligt att förlora sig i minnen...
    Nu ska jag landa i soffan en stund... Med maken... Fick en sååå fin present idag <3
    En kräm från Rituals, för jag sagt att jag är så himla torr i huden.
    Det är kärlek det <3

    Har med varit på AW, men var hemma tidigt, Anna varde trött ;-)
    Ha de så himla mysigt!
    Kramar i stora lass

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥