Follow my blog with Bloglovin

torsdag 29 september 2016

Det lilla citrusträdet

Alloha!

Visst är det torsdag i dag?? Hihi...jamen så förvirrad kände jag mig då jag vaknade...
Den här veckan går ju i ett rasande tempo. Redan en vecka sedan de var här och gjorde reportage...
Blommorna börjar vissna i sina vaser och det börjar bli dags att städa igen...
Så får det bli... En torsdagskväll med dammtrasa och dammsugare i högsta hugg.
Jag vill njuta hela helgen sen av ett nystädat hus.

Nåt annat som måste städas är vovven i familjen.....;)
Så Hundspa står på schemat i kväll också...
Det värsta hon vet...ska se om jag inte kan klura ut hur man får in en film här i bloggen så
ni får se hur himla knasig hon är efteråt......haha...

Det börjar också bli dags att ta in en del växter.
Olivträden får stanna ute ett tag till men till helgen ska jag nog ta in de pelargoner som jag tänker övervintra. Det här lilla citrusträdet från IKEA har jag ju redan övervintrat en eller två gånger...
...minns inte...uuuj va tiden går... Jag tog in det förra veckan. Det får alltid bo i köket över vintern så det vattnar jag precis som vilken växt som helst. Nu är bladen jätte ljusa och säkert säkert kommer alla bladen falla av. Då ser det ut som ett eländigt skrälle... Men sen händer det där
fantastiska att man börjar se små små nya blad...å sen fylls det av ljuvligt doftande 
små vita blommor......det är en riktig kämpe det här lilla trädet.
Här i köksfönstren trivs nästan alla växter.
Inget element under och tak utanför som skyddar mot den starka solen....men ändå så så ljust....

Nämen så alloha igen på er och ha en skön torsdag...
Är det fler än jag som drar på städkostymen i kväll??

Kram Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥