Follow my blog with Bloglovin

söndag 25 september 2016

Modernt lantligt kök.....

 Hallå där!
Har ni vaknat upp till en skön söndag?
Jag känner mig liiiite seg. M som var på hockey i går kväll kom nämligen inrumlandes vid 02.30 i natt och då låg vi och bubblade o pratade en hel lång stund....Dumt men mysigt.
Det är så lustigt det där...att det räcker att vara från varandra en kväll så längtar man så mycket att man plötsligt offrar nattsömnen....;)
Själv hade jag ju en mysig tjejeftermiddag på stan (ni ska få se några pics en annan dag) som 
övergick till soffmys med sonen framför en tecknad film.....haha...ja han är snart 21...;)
 Nog om gårdagen..
När reportern som var här i torsdags frågade mig vilken stil jag själv skulle säga att jag har hemma
stod det still i knoppen......oj va svårt!!
Jag tycker jag svänger åt alla möjliga håll och har en salig blandning....
...men om jag måste säga något så får det bli Lantligt....det är mest rättvist mot vårt gamla hus...
Nu har jag gått och funderat på det där...
Vad har vi för stil egentligen??
Jag skulle nog vilja säga att vi har lantligt med moderna inslag....
Modernt lantligt...;)
Vinkyl från vinkylen.se
 Här har jag använt för mycket vidvinkel så köksön ser lite knasig ut men bara för att ni ska få se
längre bak från det här hållet.....fotar inte härifrån så ofta...
 Det bästa med köket..
Spisen vänd ut mot rummet och fläkten uppe i taket så man slipper "klumpen" som annars 
hänger mitt framför ögonen...
 Å den där diskmaskinen......det är en riktig järnlady...
Den var ju gammal för 4 år sedan då köket byggdes...
Jag vill ju ha en integrerad och vi har ju en sprutmålad lucka som bara står och väntar.....


 Å blommorna jag köpte till plåtningen i torsdags... de räckte till många buketter...
Här har jag blandat i rosor i stället för krysantemum som i hallen.
 Aaaaalltid basilika hemma...aaaaalltid...
 Modernt lantligt med en liiiten touch av bistro..... 
Ja så har vi det nog i köket....
Hur skulle ni beskriva er stil hemma?
Det är svårt det där....när man gillar så mycket olika...
Å måste man förresten ha just EN specifik stil??
Jag tycker ju inte det...jag tycker man kan blanda lite som man känner för...
...dock föredrar jag nog ändå att man följer den där röda tråden ni vet...
Så att man har ungefär samma stil i hela huset...


Ha en jättefin söndag...
Jag ska försöka få med min man en sväng till den stora gallerian här i vår stad...
Det är några fler saker jag behöver shoppa.....fick inte nog i går....hehe...

Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Ja vad har man för stil egentligen? Men ditt kök är ljuvligt, lantligt, rustikt och modernt...helt underbart!
    Önskar dig den bästa av söndagar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det var en passande stil hos dig tycker jag. Min stil är ..ja vad är den. Blandat och fult. Lantligt och rörigt, jag vet inte. Nåt i den stilen i alla fall. Ha Ha! Ert kök är fantastiskt fint och det verkar praktiskt också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vet inte själv vad jag skulle kalla mitt kök. Slitet gammalt men praktiskt :). Ditt kök är modernt lantligt tycker jag, och så mega snyggt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka fina bilder på ditt vackra kök- ett dröm kök. Du är så duktig på att få det både snyggt& mysigt.
    Ha en skön kväll.
    Nospuss till Sally.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja säga att du ar rena drömköket. Så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Svårt det där, att säga en stil. Ditt kök är ju såå underbart och din beskrivning tycker jag verkligen passar in. På bilderna ser det ju inte ut som om du nånsin lagar mat. Såå rent och snyggt. Ha ha. Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Älskar ert kök!!!
    Modernt lantligt, I like :))
    Hmm, ja vad skulle jag säga... klassiskt.. jag vet inte, jättesvårt ju!
    Hu, sitter och ska göra två ppt:er för jag ska föreläsa ti och on denna veckan... Å nu börjar jag ju bara bli galet trött. Har liksom det mesta i huvudet än bara och inte så mycket på pränt om jag säger så...
    Åååå, jag vill med shoppa!!! Men det är lite spartider här efter stora altanprojektet så jag får väl hia mig.. Men nån liiiiten tiny grej måste man ju unna sig ibland liksom ;-)
    Vill gärna se vad du har hittat för fint :)))))
    Å så vill jag ju ha en köks ö, badly!!! Jag vet precis hur den ska se ut :))

    Å ja, jag kände mig rätt impad själv faktiskt! Lätt mitt rekord och jag sprang i stort sett hela vägen. Stolt och tacksam att kroppen håller:))
    Oj, smulan... Måste nu klistra in lite bilder och sen få lite sömn...
    Natti natt!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Jag skulle nog också kalla er stil där hemma för lantlig! Med inslag av moderna maskiner ;) Mysigt har ni i alla fall!
    Jag kallar nog min personliga stil för en mix av "New England/Kolonial/Klassisk/Country..." typ... ;)
    Visst saknar man sin andra hälft rätt snart :) Tycker ni gjorde rätt som låg och pratade där på natten :)

    Kram/Maria

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥