Follow my blog with Bloglovin

måndag 21 november 2016

Ny fast gammal soffa....

Nu ska ni få se....
Vi struntar i sneakpeaken och kollar in hela på direkten...;)
 Vi har ju två gamla gamla Eketorp. Vi köpte dessa begagnade för en herrans massa år sedan och har bytt klädslar ett par gånger. De sofforna vi har är den gamla modellen som har 
en lite annan stoppning än de nya... tror det är mer fjäder eller nåt i dynorna för 
trots att de har ca 17 år på nacken är de inte det minsta nedsutna...
Hur som helst så börjar vi väl tröttna en smula och det vore ju roligt med några andra....
Meeeeen möbler är ju dyrt och man får ta lite i taget och göra det bästa möjliga av det man har...
Eller hur?!

I alla fall så är det så att då Rasmus flyttar om 2 veckor ska han få med vår tv-soffa.
Vi vill ju ha 2 fåtöljer med fotpallar och då kommer inte den soffan få plats.
I stället för att köpa en ny till tv-rummet känns det ju roligare att köpa en ny till vardagsrummet där nere.....Hänger ni med?
Det blir helt enkelt en soffrokad kan man säga....;)

En soffa flyttar hemifrån
En soffa flyttar upp
En ny soffa flyttar in
 För att hotta upp den gamla Eketorparn beställde jag för ett tag sedan en ny klädsel från Bemz.
Ni vet företaget som syr upp klädslar till Ikea-soffor.
Jag passade på då de hade 20% rabatt och valde ett randigt tyg i den lägre prisklassen.
Var liiiiite orolig att det skulle kännas just för randigt och för hårt då tyget är svart/vitt...
...men koooooolla.....jamen det ser ju vem som helst att det här blev ju alla tiders...
Tyget är ju så där härligt ljussvart så att man upplever soffan som grå...
Å så valde jag en "lösare" modell så det känns lite sådär lagom bohemiskt....
 Jag har tänkt mig gröna kuddar och detaljer till och om det passar eller inte är svårt att avgöra nu.
Sammetskuddarna på bilden ser ju bruna ut och den mönstrade gröna ser grå ut..
Får lugna mig och avgöra det då det blir dagsljus...
Med två enfärgade fåtöljer till kommer det här bli alldeles lagom med mönster i ett tv-rum...

Å förresten var det inte så tokigt här i uterummet heller...
Om jag skulle vilja göra fler soffrokader menar jag...;)

Kraaam Katarina

9 kommentarer:

  1. Det ser ju störtskönt ut ju. Kul att kunna få lite nytt men ändå inte. Härligt jobbat Katarina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det blev ju lättebra! Nytt på "nytt sätt" ;) Vi köpte ett överdrag till en fåtölj, från Bemz. Jättebra passform och kvalitet! Kul med något annat än de som bara finns på IKEA ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Blev ju toppenbra och snyggt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hej! Blev ju jättebra det där. Även soff-rokaden låter bra.Ta nu hand om dig& krya på dig.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Vad coolt det blev. Kul med lite annorlunda!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. JÄTTESNYGGT tyg! Både klassiskt och ändå modernt. Urläckert!
    Kram Helén

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥