Follow my blog with Bloglovin

fredag 30 december 2016

Året som gått del 2

Hej hej
Jag tänkte vi skulle kika på den andra delen av mitt 2016
och vi börjar där vi slutade i del 1..
M och jag var ju i storstan några mysiga dagar
Vi passade på att åka ut till Drottningholms slott där jag aldrig hade varit....
 Men det var ju egentligen inte för att titta på slottet som vi åkte dit utan för att den här
fina killen var där och vaktade... Kajsas E...♥
Innan vi åkte hem tog vi en tur till Barkaby outlet och vi hittade ääääntligen nya bestick..
..som ju faktiskt var ett av de önskemål jag hade på inredningssidan 2016...
Att köpa nya bestick....inte för att det har så jätte mycket med inredning att göra...
...eller jo lite...för man kan ju duka lite snyggare..;)
 Kajsa och jag står på Noraloppisen i år igen och vi säljer för 5300kr.
Det känns bra att det vi inte vill ha längre kan glädja någon annan samtidigt som
vi kunde göra något roligt för de pengarna...
win win....
 Vi njuter i uterummet och är så nöjda med det nya golvet.
 Vi åker på en heldagsutflykt till Vinön och går på nostalgikonsert på kvällen.
Adolphson och Falk spelar...
 Långsidan får ny panel och jag kom just på att jag glömt 
att visa er hur det ser ut nu då det är färdigt...
Vi njuter vid poolen på semestern och
 ...åker med goa A och T till Göteborg ett par dygn.
Vi går på Brucekonserten och
 ...äter en massa gott. Shoppar, har picknick, åker paddanbåten....
 ...och äter glass....såååååklart måste man äta glass!!!
Jag testar att göra nutellaglass efter Ingrids recept och det blir ett av mina mest klickade inlägg...
Hmmm...kanske borde börja blogga om glass...;)
Lilla mamma och jag åker på vår årliga sommarutflykt-då-man-äter-räkmacka...
 Jag går med i viktväktarna på nätet och börjar räkna pluppar.
Man kan ju äta en väldans massa gott ändå....

I Augusti är det dags för...
 ...vår årliga stora sommarfest...
 Vi blir närmre 55 personer och vi får in hela 7100kr som vi skänker till 
BLODCANCERFONDEN.
Ett hejdundrande party och en god gärning på samma gång. 
Det känns fint!

 Tillsammans med en massa hundar träffar vi Lejonen vid dammen en eftermiddag...
 ...för att avsluta med mysig kräftskiva...
 Vi njuter av ännu fler fina dagar vid poolen...vår lilla oas på sommaren...

Så höstpimpar jag verandan...

September
Jag och Kajsa myser på stan. Shoppar och firar att
 
...vågen visar minus 5.
Då får man köpa nya kläder..;)
M och jag åker på en efterlängtad semester till vackra Skopelos.
 Vi har en underbar vecka och far runt på en fyrhjuling kors och tvärs över ön.
Vi solar och badar och...
....går måååååånga trappsteg upp till den fina lilla "Mamma Mia" kyrkan...

 Hemma kan vi njuta av fina sensommardagar....
 Jag inför "pluppfria" lördagar och njuter av godsaker....

Oktober
 M köper en drönare han behöver till sitt jobb...precis innan de blir förbjudna...:(
Men vi hinner i alla fall fota vårt hus och det är ju himla roligt att se uppifrån..
 Vår älskade unge berättar att han blivit erbjuden en lägenhet......
....och vår lilla vita älskling fyller 7 år..
I oktober umgås vi mycket med vänner...
 Tjejmys, middagar med vänner och andra fester avlöser varandra...
Å äntligen får Lotta och jag till det och kan ses en dag....
 ..det blir en härlig energiboostardag...
Å vad jag önskar att vi bodde nära nära....♥
 Vi njuter av hösten och...
 ...lagar goda middagar...
 Sofie och jag går på invigningen av Jacobssons möbler...
 .....och Helena och jag åker på utflykt till Åsby Handelsträdgård och..
...skultuna...
Å trots att inte mässing riktigt är "my cup of tea" åker det med några små ljuslyktor ändå...;)
Så kan det gå!

November
 Å i värsta snökaoset åker Helena och jag en dag till Stockholm och går på 
bloggevent....såååå myyyyysigt...
 Vi startar projekt "bygga om övervåningen"
 Lagom till Farsdag åker M och jag till Kalmar och finaste
Anna med familj. Jag njuter av att sitta i hennes kök och babbla...
Vi bastar nere vid havet i månskenet... 
...och Sally och jag möter solen där nere morgon efter...
så magiskt vackert och jag blir alldeles varm inombords då jag 
tänker på den här platsen och de underbara människor som bor där! ♥
 Jag beställer hem ny soffklädsel från Bemz till soffan som ska upp i tv-rummet sen..
 M och jag har en mysig datenight....för det kan man ha även fast man är 40+ och 
bara är hemma en kväll...;) ♥ ♥ ♥
 Rasmus fyller 21 och dagen efter....
...lagom till första advent blir jag 44.
 Samma dag är det också exakt 7 år sedan den här bilden togs och familjen blev med "bäbis"..
Jag har en mysig födelsedag med julmarknad, middag på stan och show med Magnus Uggla.

I December
...fortsätter bygget på övervåningen.
Här är en vägg borta och en ny håller på att byggas upp.
Vårt hem är med i leva & Bo.
Ett julreportage som Lotta fotade för 2 år sedan.
 M och jag åker 2 dygn till Göteborg.
Vi går på Lisebergs julmarknad, äter gott, shoppar och...
 ...myser på det fina hotell Pigalle.


Jag vinner första pris i Trendrums Tävling.
1000-tack alla ni som röstade!
 Våra nya fåtöljer från Jacobssons möbler kommer.
Dem köper vi för pengar som vi fick i gåva av M´s föräldrar..
Tusen tack! ♥
 Första delen av övervåningen börjar bli färdig.
Nu fattas bara ett räcke, en dörr och lite annat småfix.

Rasmus flyttar hemifrån och efter en hel del tårar börjar det kännas helt ok.
Även om det är vääääldigt tomt.
Bakom den där stängda dörren håller nu hans rum på att förvandlas till tv-rum
Snart återstår bara en massa målning...;)
 Vi firar en mysig jul....
 ...med för mycket godis och..
...det allra bästa...mysig tid med familjen.

Ja så kan man nog sammanfatta andra halvan av 2016.
Tänk att vi vänder blad nu i livets bok!
Nu öppnar sig ett helt nytt år.
Ett oskrivet kapitel...
Det ser jag fram emot...oj vad härligt det ska bli!
Kraaaaam Katarina

2 kommentarer:

  1. Tack fina Katarina för all glädje du spridit under året, alla fina bilder, all värme, all mysig inredning och alla kloka ord...
    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2017 :-)

    Kram från Mariamedtvättstugeklinkel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå tusen tack! Va himla glad jag blir för dina ord!
      Jag önskar dig också ett riktigt gott nytt år!
      Kraaaaaam

      Radera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥