Follow my blog with Bloglovin

torsdag 22 december 2016

Golvet i tvättstugan

 Hallå på er!
Hur har ni det så här dan före dan före.......
Jag jobbar som en tok så jag kanske ska kunna sticka lite tidigare....
Skulle vara skönt att få handla all maten i dag i stället för i morgon...
Då var det ju tänkt att jag bara skulle göra juliga saker i en julig mysdress...haha...

I dag blir det ett väldigt O-juligt inlägg i form av gammal skåpmat från tvättstugan.
Jag fick nämligen ett sånt rart mail i början av veckan från Maria.
Tänk vad ett gäng snälla ord vid rätt tidpunkt kan göra hela ens dag ibland..
TACK!
Hur som helst så undrade hon över golvet i tvättstugan....
Å när jag började leta o leta o leta så hittade jag ingenstans där det står 
vad det heter eller vart det kommer ifrån...
...fast jag lovat skriva det....
:o(
 Lite så här såg det ut då tvättstugan var badrum....
..duschen är ju fortfarande dusch fast med ingång från nya badrummet..;)
 Lika-samma vy fast nu....
 Å hej å hååå...
huuuua huuuuuaaa.....
 Så var det det där golvet då.

det är ju inte "äkta" marrakech golv utan glaserade helt vanliga klinkersplattor som 
är lika ennkla att göra rent som vilket golv som helst.
Vi köpte det ju i fyndhörnan på kakel & natursten i Örebro.
När jag googlar så hittar jag inte just det här men...
...förpackningarna såg ut så här och jag hittade flera olika fast liknande alternativ här 
Så jag är hemskt ledsen men jag kan inte hjälpa tilla tt hitta EXAKT
 samma men nästan är ju nära nog...;)

Tillägg:
Tusen tusen tack fina Maria för att du lämnade länken så att de som vill hittar 
lika-samma...;)
Ni hittar EXAKT samma här


Ha en fin dag!
Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Tack snälla Katarina för ditt mail, du är en klippa.... jag visste det ;-)
    Nu har jag hittat just DET kaklet och min tvättstuga kommer näääästan bli lika fin som din. Här är länken ifall någon mer snöat in på just ditt fina kakel http://www.dekora.se/sv/produkter/klinker/2627-braga/

    Tack igen för att du sprider så mycket värme, glädje och inspiration, hoppas du orkar fortsätta med det i många herrans år till :-)

    Önskar er en riktigt mysig jul i Sallys Hus!

    Stor julkram från Maria!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå...tusen TACK fina fina du och tack för länken..;)
      Å jag är helt säker på att din tvättstuga blir minst lika fin ♥
      Kraaaaaam

      Radera
  2. dina bilder på er tvättstuga är verkligen en räddare i nöden. håller på och gör om vår och färgerna blir de samma. vitt, ek och lite marockanskt (fat vi var för fega för att lägga det på golvet så det blev bakom diskbänk/bänk istället :-). har dock snöat in på samma blandare som er men hade problem med vattenavstängningen så när jag kollade närmare på din blogg så kom ju lösningen!! velar dock mellan metall eller porslinsho. vilka bänkskivor valde ni? tycker det är svårt att veta vilka som tål fukt bäst. å just ja har ju suttit och plöjt kakel och visst ser detta misstänkt likt ert http://www.kakelhornan.se/kakel/marockanskt-kakel/casablanca-svartgra-20x20

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej och tusen tack för dina fina ord!
      Tack för att jag får inspirera..;)
      Du hittar vårt golv exakt i länken här ovan som Maria skickat.
      Vi har valt en ekskiva från IKEA som vi vitvaxat med Osmo hårdvaxolja...
      Men tyvärr är den väl inte precis tålig...
      Man får vara noga med att torka torrt så inget vatten blir stående på...
      Allra bäst är nog stenskiva eller laminat skulle jag tro...
      Porslinshon däremot är jag stornöjd med. den tillsammans med den utdragbara blandaren gör ju att vi kan spola av lilla vovvens tassar o mage där i.
      När jag jämför porslinshon i köket och den här är det som natt och dag.
      Här får jag göra rent hon för att den blir dammig... köket går den inte att få rent längre pga. allt som blir i en ho i ett kök....så ta det du tycker är snyggast är mitt råd...;)
      Å ja vattenavstängningen är smart..;)
      Lycka till!
      Kraaaaam Katarina

      Radera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥