Follow my blog with Bloglovin

onsdag 21 december 2016

Minnenas gran

Hej å hallå...
Här är jag i full färd med att byta julgransbelysning...
Tyckte jag var så smart så smart i år som köpte sladdlösa ljus med fjärrkontroll...
Bara det att fjärrkontrollen...ja den måste man rikta mot ljusen ett i taget för att den ska funka...
..haha..
Å nu har ljusen börjat slockna ett efter ett.....
Haha..jag kan bara skratta åt eländet...just nu lyser 5 av 14 lampor...haha...
Gör om gör rätt brukar man väl säga va?
Så ska granen få glitter också..

Rätt mysigt har jag i alla fall...
Spelar julmusik och dricker must...stannar upp och ler åt pyntet där i...
Alla minnen.....
De här raringarna är nya för i år.
Dem köpte jag på julmarknaden vi var på då jag fyllde år....
 ...eller de här...
..4 av 6 är fortfarande hela....
De var det allra första pyntet vi köpte M och jag....
 Så har vi den fina ugglan som låg i ett paket förra året.
Från mina 2 små raringar...
Mycket passande eftersom platsen vi bor på heter Ugglebo...;)
Några små rara änglar som jag knåpade i hop då barnen var små....
Men det bästa bästa av allt...
 Några varligt bevarande små minnen som omsorgsfullt tillverkades på dagis och sedan under högtidliga former överlämnades av små barnhänder på julafton.
Just den här tillverkades av min lilla lilla flicka för sisådär 16 år sedan...
åååå....nu blir jag lite gråtig......;)

För 16 år sedan.....då var hon en liten liten loppa med napp i munnen och vi var hennes
idoler..... ikväll har hon minsann ingen napp i munnen...näää ikväll är hon ute med jobbet på julfest...
I en röd liten coctailklänning smet hon i väg för en fördrink på hotellet...

Ja ni...dessa minnen... vad skulle vi göra utan dem?
Näpp nu måste jag jula vidare här..

Kraaaaaam på er!
Katarina

6 kommentarer:

  1. Ha ha, ja du...alla dessa slingor genom åren. Alltid nåt ljus som inte funkar. Själva skippar vi granen i år, då vi åker bort. Men har ju massa minigranar och massa massa ljusslingor i huset. Önskar dig en underbar jul med eller utan fungerande ljus i granen. Kraaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja jag vet inte vad som flög i mig i år...haha..
      Nu trasslar jag i alla fall för fullt med de 2 gamla som vi haft i typ 100 år.....;)
      Så skönt att åka bort...;)
      Önskar dig också en underbar jul och 1000-tack rara du för att du så ofta tar dig tid att skriva ett par rader.
      Det värmer i hjärtat! Kraaaaaaaaaaaam

      Radera
  2. Nej, men säg inte så... Vi har köpt trådlöst med fjärris... Kommer våran också va så då kanske?? Måste upptäcka de imorgon... Synd om det inte funkar och drygt med att dom bara tänds en och en... Kram

    SvaraRadera
  3. Vi pratade om att köpa dessa ljus när vi såg reklamen på tv. Tur att vi sket i det, låter det som. Kul med en massa minnen som du pyntar granen med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Men ljusen var himla fina. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej söting <3
    Men va trist... Jag tänkte innan att det vore ju smidigt.. Men då får ljusslingan vara kvar.
    Lite gråtigt till höger o vänster nu.
    Har sovit hela dan... Galet verkligen, men bara däckade.
    Så nu känns det bättre iaf. Ibland måste det ju bara ut.

    Så fin gran och full av vackra minnen<3
    Så vackert!
    Å du mattan o övervåningen - woooow! Vilket lyft och känns ju så stoooort!
    Härligt!
    Sov så gott hjärtat och pilla inte för länge med sladderiet :)
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥