Follow my blog with Bloglovin

tisdag 7 mars 2017

Den lilla gråblå asken...

Hej hej!

För ett tag sen var jag på tjejlunch med två av mina gamla vänner från mellanstadiet...
Förutom några timmars babblande och ätande hann vi med lite speedshopping....
 Jag som inget skulle ha utan bara skulle vara smakråd föll handlöst för den här vackra lilla
asken... skimrande blågrå i ett knöligt flätmönster.

Den var rätt dyr men eftersom det var halva priset på all inredning i hela butiken tänkte jag...
...att det där kommer bli en sån där sak som förföljer mig i mina drömmar om jag inte köper den...
Det är ju bättre att köpa EN sak som man verkligen vill ha än flera smågrejer som bara hamnar i ett skåp så småningom...
 När man öppnade asken så låg där ännu en ask....;)
Men så förklarade butiksbiträdet att OOOOOJ...det var ju en liten miss...
Priset gällde ju bara den ena...
-Nu blev du besviken va?
sa hon till mig...
Jamen såklart blir man ju det då man trott att priset var för två.....
Men men shit happens tänkte jag och funderade...
Såååklart tänkte jag köpa den ändå...
Men innan jag hinner säga nåt så avslutar hon sin mening med..
-Du får båda för halva priset av den ena...vi har ju gjort fel och det får vi stå för!
Tillägg: Jag fick alltså den lilla asken gratis och den stora för halva priset...
???!!! :O)
Taaaaaack... fick jag ur mig och la genast till Care of home här i Örebro på min favvolista...;)
Så titta...nu finns det två knöligt flätade skimrande blågrå askar på vårt bord....
Å så måste ni se det här....
hahahaaaa.... 
Min lilla fotoassistent....
 .....det är något med de där askarna som doftar otroligt gott tydligen...
Å kommer hon åt så försöker hon bokstavligen gnaga på dem.....;)
Jag tror inte det är så bra för små vovvar att gnaga på knöliga blågrå askar......
 Ha en underbar tisdag!

Vi spenderar nu vår allra sista hela dag som föräldrar till någon som bor hemma...
I morgon flyttar hon.....

Kraaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Åh så fina! Vilket fynd du gjorde :D. Fast egentligen tycker jag nog du borde fått den som låg i gratis. Jag menar det där blir ju annars lite falsk marknadsföring kan man ju tycka. Tror också (observera att jag tror) att lagar skulle du nog fått den gratis också? Just för det som finns i ett innehåll ska stämma. Precis som när varor är felmärkta då ska man få för felmärkningspriset om inget annat uppges del vill säga.

    SvaraRadera
  2. Haha men jag fick den ju gratis!! Jag betalade ju halva priset av den stora för båda två...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag uppfattade det som du fick betala halva priset för båda ☺. Då förstår jag, då var det ju jättebra ☺. Ibland är det svårt att förstå exakt i texter ☺. Kul för dig ☺.

      Radera
  3. Snygga! Å tjej matte gillas 👏 mer sånt till folket!

    SvaraRadera
  4. Åååååå va fina!!!
    Man ja, just nu råder totalt köpstopp hemma ;-) Ja, det köps färg, slippapper och golvolja då.. Så där kul;-)
    MEN, planen är ju att det blir NÅN belöning i slutänden när det är färdigrensat framåt våren nån gång.
    Idag ska jag till Auktionsverket och värdera några saker. Allt vi får in stoppar jag undan.
    Inte så mycket än, men till slut blir det ju ändå lite.

    TACK för tipset om gardinerna, de fanns utan öljetter med:)

    Ååååå buhu... tror jag gråter en skvätt med... Inga barn hemma längre...
    TUR de bor kvar i Örebro ändå:))))

    Ja du vännen... Det kanske verkar som jag har energi, men det tar tiiiid allt jag gör just nu.
    Halva dan i morgonrock innan jag kommer i duschen och kommer igång om helgerna...
    Ska försöka komma igång och simma för det trodde min läkare var bra för min kropp.
    Så det blir nog ett besök till simhallen imorgon när jag går tidigt och hämtar skruttfian :)

    Ha en riktigt mysig kväll och lova att hälsa Kaja att Lycka från mig <3
    Kramar i stora lass,
    Anna

    PS: När i tid ska du gå den där inredningskursen?

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥