Follow my blog with Bloglovin

tisdag 7 mars 2017

Mörkläggningsgardiner...

I kväll bänkar jag mig vid symaskinen.....

För att vara utbildad skräddare kan jag ju numera inte precis skryta med att jag syr...
...jag kan mer skryta med att jag INTE syr....
Fick kort och gott nog efter 10 år med egen ateljé
 Hur som helst så kan man ju tycka att jag åtminstone borde laga våra kläder 
och fålla upp vardagsrumsgardinerna tex.....
haha...men näää...jag gör det seeeeeen...

Det är ju bara när en viss liten dam lägger huvudet på sned och blinkar 
som jag dammar av det där gamla skrället...;)
En liten dam som by the way hade MVG i syslöjd och därför
borde kunna sy gardiner själv....

Meeeen vad gör man inte för sina barn?

Å med en takhöjd på 2,70 och en  helglasad balkongdörr i nya lägenhetens sovrum
 måste man ju ha mörkläggningagardiner att dra för....
det förstår ju vem som helst..;) Så i kväll ska 12 meter sidor först klippas
(man klipper bort stadkanten så att det inte blir fula dragningar sedan i tvätten..;)
och sedan  fållas in och 3m veckband ska sys på...
Å kanske kan jag laga mina favvobyxor när jag ändå har maskinen framme..;)
Tyget hittar ni här. (adlink)

Hoppas ni också har en alldeles särskilt trevlig tisdagskväll..;)
Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Haha... ja du... det där med att sy verkar ju inte vara din grej längre ;) =) Fast.... det är ju skittråkigt att laga kläder, fålla upp byxor, klänningar.... och att sy gardiner... det håller jag helt med om! Det är ju mycket roligare att sy kuddar haha.... ;) =) Fast man gör ju allt för sina hjärtan :)
    Tusen tack fina du för dina söta kommentarer om mitt klänningssamarbete och allt annat :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Duktiga du! Kommer ju bli super bra!

    SvaraRadera
  3. Haha är inte det där ganska typiskt? Bilmekaniker fixar aldrig sina egna bilar, slaktare äter inte kött osv. Man tröttnar väl ihjäl sig? Lärare sätter inte sina barn i kommunala skolan ;). Skämtar så klart, men alltså jag tror nog det är lite är så att man tröttnar. Dock måste jag säga att jag önskar jag lagt ner mer tid på slöjden under skolåren så man kunde sy, sticka och göra fint. Jag minns ingenting :/.

    SvaraRadera
  4. Är du utbildad skräddare? Vad coolt. Kram Anette

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥