Follow my blog with Bloglovin

tisdag 19 juni 2012

Tomatfarm

 Hejhej!
Kommer ni ihåg att jag visade mitt hav av pelargonsticklingar i våras??
 Hallen blev invaderad av övervintrade pelargoner och en massa sticklingar.
Alla klarade sig inte...

 Men många växer o frodas...;)
 Hur som helst...när sticklingarna inte behövde sina små krukor längre blev de ju väldigt tomma...
Så jag tänkte...
JAAA jag sätter tomatfrön. Det har jag ju aldrig provat...
Bäst att sätta många för alla klarar sig säkert inte....
Hmmm.....
 Det blev 72 st!!!!!
Ja du läste rätt....
De som känner mig vet att jag sällan gör något bara lite grann...
Men 72st...
Jag funderade på att öppna en tomatfarm...
men insåg att då skulle det nog inte räcka med bara 72 st...  haha..
Nu håller jag som bäst på och ger bort till nära o kära...
och är snart nere på en normal nivå..med sisådär en 30-40 st...haha...
De ska snart få flytta ut på altanen och ner till köksträdgården.
ÅÅ va skönt det ska bli att få tillbaka uterummet....;)
Kram Katarina

15 kommentarer:

  1. Ha ha du är ju heeelt crazy!!!
    Jag har bara en sisådär 7-8 st men det är rekord :-)
    Du borde sälja :-D
    KRAAAAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Hihi,du är bra rolig katarina!Oj så många plantor, vilket pyssel att sköta om dem.
    Neee, det är inget för mig...jag hade glömt bort att vattna dem om de nu överhuvudtaget hade kommit ner i jorden.
    Har köpt mig några plantor som jag har planterat, och faktiskt redan smaskat på små goda tomater.
    Men jisses, vad ni kommer att få äta mycket små godingar nu! Eller också får du bli torggumma?
    Ha det så gott nu och ta hand om de fina plantorna!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Oj så många plantor det blev :) Jo man tröttnar på att ha dem inomhus.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen !

    Det var ju för ett tag sedan . Som sagt svårt att hinna med men som tur så är man inte ensam om det ;)
    Men nu tog jag en kväll efter målning med en påse godis och en stor skål popcorn :)
    Som visserligen är slut nu och då brukar jag somna;)
    Så nu ska jag skynda mig ;)

    Så fin Kajsa är. Du får gratta i efterskott :) !
    Härligt med både kalas och sjolavslutning:)

    Så kul med att sova över med... det gillar barna här hemma med.

    Så kul att få jobba i butik lite:)

    Så skönt att du överlevde gastroskopin ! :)

    En varm kram till dig ! Sov Gott !

    SvaraRadera
  5. Lika bra slå stort med tomaterna :) !!!!!

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha, härliga du!!! Men skicka en planta till mig vet ja;)) Fast jag har nog inte tid att ge den omtanke just nu då målande mest står på schemat;))
    Hoppas du får måååånga tomater nu då! Min dotter är ju helt galen i tomater, så nästa år får vi nog satsa på nån planta. då när vi inte tilläggsisolerar-brädklär-byter fönster-och-målar mest hela tiden;)
    Ha de bäst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Ojoj vad tomatplantor!!! Hoppas du får mycke små röda sen....
    Vi brukar skiva coctailtomater på våren o lägga i krukor med jord...o får massor av små röda godingar på hösten!! har 4 hinkar står ute vid husväggen nu...väntar spänt på hur många de blir i höst..???
    Ha en härlig midsommarhelg!
    Kram
    Ewa

    SvaraRadera
  8. Wow så mycket tomatplantor!
    Så kul du kan ju sälja på torget i sommar,
    Härliga bilder!
    Önskar dej en fin Midsommarhelg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. Nämen vilken odlare du har blivit :)
    Vad du är flitig..nu växer det i min trädgård också, men jag vill ha det lummigt och mysigt på en gång, men man får tålmodigt vänta några år !!
    Ha nu en fin dag vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  10. hejsan!
    Det var inte dåligt vad många tomater du lyckats driva upp.
    Kanske ni får leva på olika tomaträtter till sensommaren och hösten, lär ju bli en hel del tomater.
    Ha de gott, kram ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Hihi, du är ju för rolig Katarina, inte alla som kan skryta med att ha en tomatfarm i uterummet!!!!!!

    Trevlig Midsommar!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Herregud....ja du har nog något slags rekord....!!! Ha en skön midsommar!För oss blir det stort firande med mycket människor och så klart den hemvändande dottern frå Australien och hennes vän! Han kastas rakt in i den svenska traditionen. Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  13. 72 stycken! Vilken odling! Är säker på att dina nära och kära och grannar är glada för sina tomatplantor. Du får sälja din skörd på ICA sen ;) Hoppas du får en underbar midsommar. KRAM

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en helt fantastiskt fin midsommarhelg.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  15. Varmaste Midsommarkramen kommer här :)

    Ha det gott / Carina

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥