Follow my blog with Bloglovin

lördag 24 maj 2014

Systerdag

Hej raringar!
Hoppas ni sovit gott..;)
Jag vaknade kl 05,00 o kunde inte somna om..
Det är som en bastu i vårt sovrum trots öppet fönster.
En AC vore ju inga fel men jag tror det är dags att ta fram den lilla fläkten.
Sent i går eftermiddag landade jag och maken här en stund.
I varsin solstol och njöt av lite kvällssol. 
Vi tog årets första dopp men än är det bara 26 grader. Liiiite för kallt för mig.
Jag vill ha 29-30, mannen 26 så vi brukar landa runt 28
 och det brukar vara perfekt när det är hett ute.


I dag ska jag på stan med mina båda systrar.
Vi ska ha en systerdag och då är det bara vi. Det händer inte ofta..
..faktiskt alldeles för sällan.. 
Vi trivs verkligen ihop och jag brukar få dem att släppa loss och sjunka till min nivå...
...haha...
Jag är ju trots allt lillasyster och även fast jag är 41½ nu så är ju min
 uppgift att vara den flamsigaste i gänget ..haha..
Efter ett par glas rosé på en mysig uteservering brukar vi vara på g..
Så om du är inne i stan i Örebro i eftermiddag och ser
 3 medelålders damer i sin bästa form...
Ja då är det vi... om en har somnat...ja då är det jag...
Haha...det vore ju inte allt för otroligt med tanke på hur min natt varit.
Haaaaaaaaa det!
Kram Katarina

13 kommentarer:

  1. Haha, vad härlig du är :)
    Och vad mysigt det lät.
    Ta hand om dig och ha det bäst.
    Kram

    Vill också ha pool nu i värmen :) ser riktigt lockande ut med det vackra vattnet....

    SvaraRadera
  2. Wiiihooo! Ha det så kul! Du, vi har 22 grader i vår pool. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Haha, du är för rolig, 41 1/2.

    Ha en kul lördag! Själv ska jag hämta mig efter gårdagens besök av bloggmaffian. Jag är helt slut i magen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Låter som ni kommer få en toppendag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Låter roligt med systerdag, jag önskar jag hade en syster. Och så härligt ni har det vid poolen, superfint med alla dina växter, och så söta Sally förståss.
    Ha en toppenhelg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Precis, dags att ta in fläkten. Vi har supervarmt med i sovrummet trots norrläge. Usel sovnatt, igen... Ha så kul idag! Kram Milla

    SvaraRadera
  7. Åh, vill också ha massa av systrar!
    En bror är bra det med men en syster kan man fnissa med lite mer.......

    En pool hade inte varit fel dessa varma dagar..............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Hade gärna varit meeeee...på stan alltså!=)
    Men du 26 g är ju jäääättevarmt!;)))

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  9. Hejsan vännen!
    Vad himla mysigt ni har det vid poolen och 26 grader är väl ändå inte kallt...i sjön är det bara 18!! Det kallar jag kallt och kom bara i till midjan ;).
    Hoppas ni har det bra i stan och slipper den skuren regn som just nu hägrar här fast jag måste säga att det vart en väldigt skön luft på en gång.
    Åker ni bil eller tåg till bloggeventet...om jag kunde åka med er?
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Hejsan vännen!
    Vad himla mysigt ni har det vid poolen och 26 grader är väl ändå inte kallt...i sjön är det bara 18!! Det kallar jag kallt och kom bara i till midjan ;).
    Hoppas ni har det bra i stan och slipper den skuren regn som just nu hägrar här fast jag måste säga att det vart en väldigt skön luft på en gång.
    Åker ni bil eller tåg till bloggeventet...om jag kunde åka med er?
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Våran fläkt har kommit fram, men inte sover man bra när det är så varmt. Vår pool har 29 grader så nu kan även jag bada! Idag köpte vi en liten pool till Doris, som hon kan doppa fötterna i. Hoppas du inte somnat än. Men vad mysigt med syster dejt. Det blir det ju nästan på fredag också.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Så mysigt med systerdate! Vad härligt ni har det vid er pool. Kram Stina

    SvaraRadera
  13. WOW så skoj med syster dag .Ha en kanondag .Kram Rita

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥