Follow my blog with Bloglovin

onsdag 22 februari 2017

Husets nya kläder....

Sponsrat inlägg

Hej hej!

Jag kom på att jag aldrig visade hur husets "nya kläder" blev då det blev färdigt...
Här blev ju som sagt full vinter i går och vi hade en gnistrande eftermiddag här.

Vi backar tillbaka till i somras....
Vi är ju ena riktiga "hemmafixare" jag och Mattias och vi gör ju det mesta själva
för att få pengar över till annat. Dessutom har vi faktiskt himlans kul samtidigt. 
Jag målar och M spikar...
Jag målar med Falu rödfärg. Den är ju verkligen toppen.
Enkel att stryka på och minimalt med underhåll sen. Å så är den ju mycket billigare än annan färg.
Vi har ju bytt typ av panel och vi har bara slagit den nya utanpå den gamla...
Här är det på gång...

 Här börjar det likna något...
...Å så här blev det då det är färdigt..
Eller nästan...takkupan ska på ny panel på sidorna och nya stuprör
men det var ett megastort getingbo där så vi sparade det...
Här ser ni också att vi har kortsidan kvar.
Den och en liten liten bit in på nästa sida är det som återstår. 
Sen har hela huset "nya kläder"
 I år måste jag se till att köpa nya arbetskläder.
Byxor med knäskydd från Engelbert strauss är ju liksom måste måste då man målar
i alla möjliga och omöjliga ställningar. Förutom dem har jag hittat 
både arbetsbyxor, fritidsbyxor och träningskläder där som jag skulle vilja ha.
Dessutom har de en massa skor och bra verktyg för målare.

Ha en fin dag!
Kram Katarina

(inlägget är sponsrat)

6 kommentarer:

  1. Visst är det kul att jobba tillsammans så där. Kämpa på och ha det roligt, samarbete på högsta nivå. Jag har ärvt sonens jobbarbralla med knäskydd. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vi gör ju också typ allt själva och det är en härlig känsla. Så roligt när det är klart och man kan få känna stolthet över vad man gjort själv! Falu rödfärg är en fin röd färg! Det har vi på vår lilla stuga i Dalarna. Såklart ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Jag slängde mina snickarbyxor nu när vi flyttade till lägenhet. Kul när man ser hur duktig man varit efter allt jobb är färdigt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ha det jobbet gjort, och fint blev det. Vi har samma jobb framför oss i sommar, med byte av panel och målning på stugan. Men först ska vi lyfta taket, höja väggliven, byta fönster och renovera invändigt... Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Men du så fint :), måste vara en härlig känsla att få fixa så där själv :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Dina bästa Göteborgstips? Inredningsbutiker, cafér osv.
    Har inget med ditt inlägg att göra, men går det att få mera helhetsbilder på hur rummen hänger ihop i ert vackra hos?

    Hälsn. från Maria i Finland

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥