Follow my blog with Bloglovin

tisdag 26 augusti 2014

Det kanske bidde en tummetott.....

 Hallå där!
Börjar nästan så smått ångra att jag skrev att jag ska sy min klänning....
Tänk om det inte blir nån!!
Jätte tack för era gulliga kommentarer och tack för att ni satt press på mig....hahahaaa...
Jag känner ju att jag är duktigt ringrostig och har ju faktiskt inte sytt kläder på sådär en 7-8 år tror jag.
Jag har redan sprättat lika mycket som jag sytt....;)
Ni har väl hört historien om mäster skräddare..
..då det bidde en tummetott??
För er som undrar så har jag i botten en damskräddarutbildning och jag hade ateljé hemma i många år då barnen var små. Sen har jag ju inte ens velat titta på symaskinen under många år..men nu så har suget börjar vakna så smått...rätt mycket tack vare den HÄR tjejen...;)
Tänk att bloggar och bloggerskor kan inspirera så himla mycket!
Tack för det!
  Skor har jag ju som sagt i alla fall och jag hittade dem på Nilson Shoes.
Jag som är 162cm blir hela 1,70 i de här...;)
Lång, lång, lång.....jag blir låååång...tralalalalalalaaa......
OM det blir någon klänning av tyget ni skymtar i bakgrunden är det klart ni får se den på sen...

Haaaaa det!
Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Spännande! Tyget ser ut att passa perfekt med skorna så jag håller tummarna att det blir en finfin klänning av det!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Snygga skor och snyggt tyg! Misstänker att det kommer bli en klänning, när du sätter fart om det så bli på bekostnad av dammråttor hi hi.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Oh, det där bådar gott! Ett ormigt fodral, kanske...?
    Så snygga skor! Jag ska på fest på fredag och måste införskaffa något liknande! (Det största problemet är att jag jobbar så långa dagar att jag inte vet hur jag ska hinna in i någon skoaffär...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Hoppas på att det blir en klänning vore så kul att se slutresultatet. Åh högklackade skor är så jäkla snyggt att ha, men en bruten tå och bekvämlighet senare så måste jag säga att jag är grymt dålig på att använda högklackat. Men det är klart jag kan inte längre ha vilka högklackade skor som helst längre eftersom min brutna tå protesterar vilt då, men ibland hittar jag några jag kan ha utan problem, men som sagt jag har blivit bekväm av mig med åldern haha ;)
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Snyggt tyg....ska bli spännande att se. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Åååå vad jag önskar att jag kunde sy mina egna kläder, men nu kan jag inte det tyvärr.
    Helt fantastiskt snygga skor du visar i inlägget. Men för mig som redan är 174cm i strumplästen blir den där klacken lite i mesta laget, hi hi =)
    Är helt säker på att tyget du visar kommer bli en fantastisk fin klänning till dig när du har fått satt dina skräddarfingrar i det =)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Så himla kul att jag inspirerat dig till att sy!!!!! =) Visst är det underbart att inspireras av varandra i bloggvärlden! :)
    Snygga skor du köpt! Mitt favoritmärke när det gäller skor ;) Kommer bli kanonsnyggt till klänningen, för visst kommer det bli en klänning, det är jag säker på! Bara du kommit över tröskeln, så går det av bara farten sedan! Du KAN ju det där med att sy! =) Grunderna sitter så klart kvar, men du behöver bara mjuka upp dig lite ;)
    Tack för dina fina ord om min dalahästmålning också, du är ju för snäll du! =) ;)
    Kram och fortsatt lycka till vid symaskinen, mäster Skräddare! ;)
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Men guuud vad snygga skor och till det tyget på den fantastiska klänningen som du kommer att sy, ja du kommer bli kvällens pingla No: 1. Synd att man missar det. Jag är förvisso i stan fast på kalas hos sonens fästemö.. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥